Laatste feesten in Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Laatste feesten in Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Laatste feesten in Cusco

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

26 Juni 2006 | Peru, Cusco

Hallo lieve allemaal!

Worden jullie mijn verhalen al een beetje beu? ;-) Toch nog maar even een berichtje uit Cusco (op de valreep). Catharina en ik hebben vanochtend de kaartjes voor de bus naar La Paz gekocht, om 10 uur vertrekken we, na het zoveelste afscheidsdiner!

Deze week was het hoogtepunt van alle feesten; Inti Raymi. En op de dag van dit zonnefeest zat ik om 7 uur `s ochtends in mijn pyjama in de regen naast de telefoon op school te wachten op een belletje van Bas. Anderhalve minuut is veel te kort!

De feesten gingen 24 uur per dag door net als de parades op de plaza. Alle kinderen en studenten waren al geweest. Vrijdag was het de beurt aan alle instituten, waaronder dus mijn Spaanse school...en of wij ook mee wilden lopen...OK! Met een oranje vlaggetje, vreselijk goedkope wijn en rum was het best leuk om tussen de mensenmassa op de plaza te hossen. Daarna waren de meeste Peruanen echter zo dronken dat het geen feestje meer was. Het leek als of het geregend had op straat....maar nee het was geen regen, maar urine! Jammie!

Indoctrinatie?
-------------------------------------
- Kinderen spelen hier processie-tje met 2 houten balken met een paar stenen erop. Daarmee paraderen ze door de straat! :-)
- Met bellenblaas zegenen ze elkaar zoals een priester gelovigen met water....
- In de parades lopen ze er soms extreem chagerijnig bij, ik vraag me soms af hoe vrijwillig het is (de angst leeft hier heel sterk)
---------------------------------------

Zaterdagochtend met Florence en Stefanie naar `Sexy Woman` gelopen voor dé festiviteiten, honderden mensen liepen/strompelden/huppelden de berg op. Bovenop hing een soort Lowlands-sfeer! Helaas vielen de bands een beetje tegen ;-), nog meer panfluit en slechte fanfare muziek en dezelfde dansen alleen deze keer uitgevoerd op een berg in plaats van op de plaza. We zijn na een uurtje weggegaan (net op tijd voor de regen!).

´s Avonds was er een feest in Fallen Angels, een van de hipste tenten in Cusco. Als entree moest je vleugels hebben (zie de foto`s). De halve stad was er ´s middags naar op zoek, we hebben zelfs glitters gekocht! Het was supergezellig en de rum en coke hakten er in na een salade als avondmaal :-)! Iedereen had zijn/haar/onduidelijk best gedaan om er mooi en origineel uit te zien.

tjsa en toen was het alweer zondag en zaten we (voor de laatste keer, snik) in het oranje in de kroeg. Wat een wedstrijd! Alleen onze Portugese buurmeiden waren blij, maar de rest zat na 1,5 uur verslagen voor het grote scherm. Om dat te vergeten gister voor het laatst uit geweest met Catharina die inmiddels weer terug is van de Inca Trail (ze heeft nog meer spieren dan ik :-)).

Nu staat de tas al gepakt, (wat zit er toch allemaal in!??)en zijn we klaar om Cusco te verlaten. Op naar Bolivia!

Tot snel allemaal, veel liefs Ina

• 26 Juni 2006 - 20:27

Liz:

Whoehoe! Jij doet dat 'Sexy Woman' eer aan op het engelenfeestje!

• 26 Juni 2006 - 23:52

Emy:

Hey Ina,
    Goeie reis morgen...op naar de volgende bestemming! Dat 'fallen angels' feest ziet er wel leuk uit....al wordt ik een beetje bang van die hij/zij/onduidelijk!
    x emy

• 27 Juni 2006 - 12:43

Marieke:

Hoi Ina! Ik wil ook feesten! Maar ja, het is pas dinsdag, dus dat zit er nog even niet in... Zo te zien vermaak je je prima, dus dat doe je goed! :)

• 28 Juni 2006 - 13:42

Charly:

Ik ben jaloers dat je iedereen nog gezien hebt! Nog een paar uur en dan zijn we weer herenigd!! Joehoee!!! ;)

Kus Charl

• 30 Juni 2006 - 22:01

Danielle:

He meis! Super dat je pakketje is gearriveerd! ik had al plaats gemaakt in mijn tas ;-) veel plezier! liefs daan