Woestijn en zee - Reisverslag uit Pisco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Woestijn en zee - Reisverslag uit Pisco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Woestijn en zee

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

20 Juli 2006 | Peru, Pisco

Lieve lezers!

Nog minder dan een week en dan bevind ik me weer in het o zo warme Nederland! Ik ben gewoon jaloers op jullie temperaturen! Charly en ik zitten nu in Pisco, waar we vandaag de Galapagos eilanden voor de armen hebben bezocht, na een paar dagen in een oase in de woestijn. Het kwik kwam niet hoger dan 25 graden en het is al enkele dagen bewolkt! (het is maar goed dat ik bijna naar Afrika ga :-), hier in Peru word je niet bruin!)

Na een laatste gratis etentje in Arequipa (dronken Peruaan betaalde onze rekening!) en een heftige busrit kwamen we aan in Ica. Ica is de lelijkste stad ooit, dus daar zal ik verder geen woorden aan vuil maken. We zijn meteen doorgegaan naar de oase, Huacachina, daar was het beter vertoeven. Een kleine oase met wat hotels, restaurants en that´s it. We hebben gerelaxed bij het zwembad (wat wel frisjes was..ik wed dat het in Valthermond warmer is..) en gesandboard, wat wel weer een enorme belevenis was.

Met een enorme `buggy` gingen we de woestijn in. We waren al gewaarschuwd: houd je mond dicht, maar het mocht niet baten. Aan het einde van de trip zat alles, maar dan ook Alles onder het zand! De buggyrit was als een achtbaan, alleen dan enger, we hebben wat afgegild! Mijn broek is gescheurd en mijn haarband waaide af (sorry Liz, ik heb er van genoten!). Het sandboarden was leuk, maar helaas ben ik geen natuurtalent (op je kont naar beneden is ook leuk :-)). Charly deed het daarentegen een stuk beter!

Het hostel organiseerde een BBQ waar we gezellig aan deelgenomen hebben. Na het eten (goh, wat zou ik in plaats van al het vlees gekregen hebben? Ja goed geraden! Een omelet!) hebben we nog gezellig bij het kampvuur gezeten en met allerlei mensen gepraat.

Naast het geniks, hebben we nog een wijngaard en fabriek bezocht. Leuk om te zien, maar de bocht die ze daar produceren, mag de term slobberwijntje nog niet eens dragen. Ik kijk uit naar de rose in Nederland!

Maar het is niet allemaal kommer en kwel hier ;-). Charly en ik hebben vandaag de Islas Ballestas bezocht en zeeleeuwen, dolfijnen, pinguins, pelikanen en een hoop andere vogels (waar ik de naam niet van ken) gezien. Fantastisch! De trip ging eerst over water. In een speedboat rondom het schiereiland en daarna met een bus door de woestijn op het schiereiland. Ik heb weer enorm genoten. Vooral de zeeleeuwen en dolfijnen waren bijzonder!

Vanavond is de laatste avond van Charly en mij samen. Na 3,5 week is het tijd om afscheid te nemen..Het zal wel raar zijn om de laatste dagen alleen door te brengen. Ik vertrek morgen naar Cerro Azul, een klein plaatsje onder Lima. Zaterdag of zondag ga ik naar Lima, waar Nelise (ook uit Cusco) dan ook is. Maandagavond is het dan eindelijk zo ver en pak ik om 20u het vliegtuig naar Europa!

Ik hoop dat jullie het nog volhouden in de hitte, ik zal wat bewolking sturen ;-). Heel veel liefs en tot echt heel snel!

Knuffel Ina

  • 20 Juli 2006 - 09:25

    Guido En Betsy:

    hoi lieve schat, wat een contrasten in je verhalen en in je foto's.
    Zie de laatste dagen nog goed en plezierig door te komen en dan zien we je op Schiphol. Ik zal je nieuwe ticket niet vergeten!
    Guus en Dorus rijden "redelijke tijden" op de mont Ventoux.
    Daaaag, Betsy

  • 23 Juli 2006 - 10:41

    Gokje:

    Mijn lief...die vogeltjes volens mij zijn dat ijsvogeltjes, maar dan zonder de blauwe veertjes. Hebben we hier aan het Victoria meer ook...tot snel lief...

    dikke zoenen xxxx, je Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Pisco

Ina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 65797

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 April 2015

Sri Lanka en India

07 Februari 2014 - 21 Maart 2014

Yoga en reizen

02 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Strand en backpacken

31 Oktober 2010 - 19 November 2010

Goa, India

26 April 2006 - 25 Juli 2006

Peru, Bolivia en Tanzania

Landen bezocht: