Afscheid nemen; ik haat het! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Afscheid nemen; ik haat het! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen; ik haat het!

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

23 Juni 2006 | Peru, Cusco

Acht weken geleden wilde ik niets liever dan naar huis, maar nu het tijd is om te gaan, is Cusco toch wel heel erg leuk! De mensen, het salsa dansen, de fijne warme gerepareerde douche, de chocoladetaart en de heerlijkste massages..maar goed..aan alles komt een eind.

Woensdag heb ik afscheid genomen van de kinderen van mijn project, ik had een enorme cake meegenomen en aan iedereen uitgedeeld. Twee meisjes wilden mijn nek niet meer loslaten! Gister ben ik gaan lunchen bij mijn gastgezin om gedag te zeggen, wat erg gezellig was. Het zijn echt superlieve mensen! Ik heb ze beloofd een foto te sturen met Nederlandse fietsen, want ze kunnen zich maar moeilijk voorstellen dat er in Utrecht meer fietsen dan taxi´s zijn!

----------------------------------------------
Oninteressante weetjes:
Treden van mijn kamer naar de computer: 20
Treden van mijn kamer naar de straat: 47
Aantal parades: Té veel
Irritatiegrens panfluit: Bereikt
Hekel aan: Schreeuwende Amerikaanse pubers voor mijn deur
Blij met: Oordoppen en mp3-speler
Gelukmomentjes: Op de dansvloer en met Cat chillend in Mama Africa
----------------------------------------------

Catharina loopt op dit moment de Inca Trail, dus ik zit nu even alleen op een kamer, best vreemd na 4 weken samen! Charly is gister na 12 weken Cusco (met pijn in haar hart) naar de Boliviaanse jungle vertrokken. Woensdagavond hebben Charly en ik ¨traditioneel´ afscheid genomen van Mythology (het café waar we altijd dansten) door op de bar te dansen. Ook hebben we onze salsakunsten vastgelegd op film voor het nageslacht! Dinsdag of woensdag zien we elkaar weer in La Paz.

Vanavond ga ik met een groep uit (met de rest van Cusco). Nadat we misschien mee hebben gelopen in een van de laatste parades (incl. Poncho en grappig hoedje..)
Morgen is de belangrijkste feestdag van het jaar: het zonnefeest Inti Raymi ter ere van de winterzonnewende in het zuidelijk halfrond.
Een stukje geschiedenis: Vroeger werd het feest op de 21e of 22e juni gevierd, maar de Spanjaarden verboden het feest omdat het antikatholiek was en ze ´schonken´ de Inca´s het Sint-Jansfeest op de 24e. Lange tijd werd Inti Raymi niet gevierd, maar in 1940 werd het feest nieuw leven in geblazen. Nu is het zonnefeest uitgegroeid tot het symbool van het afwerpen van het Spaanse juk. Het feest bestaat (hoe kan het ook anders!) uit een parade op de plaza, het offeren van een lama (gebeurt nu niet meer) en satarische dansen. Maar dit jaar is het ook een beetje een feest voor Bas en mij om te vieren dat we een jaar samen zijn!!

Ik hoop morgen iets te zien van de festiviteiten, alles speelt zich namelijk af in/bij een van de grootste ruines Sacsahuamán (Sexy Woman) en de eerste mensen zitten er al om 9 uur! Zondag ga ik mijn spullen pakken (na de wedstrijd tegen Portugal natuurlijk) om maandagavond met de bus richting La Paz te reizen, op zoek naar nieuw avontuur!

Tot het volgende bericht vanuit Bolivia! Heel veel liefs Ina

  • 23 Juni 2006 - 18:37

    Charly:

    Jaaa ik ben de eerste!! :) Bedankt voor je berichtje!! Het afscheid nemen was idd NIET leuk, maar ik ben zoooo blij dat we nog even naar Myth zijn gegaan!! :)

    Het is echt een wereldstad hier en het verkeer is zoooo druk! We gaan nu op zoek naar een reisbureau en hopen echt morgen te vertrekken!! Geniet nog van alles (vergeet de e-mailadressen niet!) en tot over een paar dagen!


    Dikke kus, Charly

  • 24 Juni 2006 - 07:01

    Marieke:

    Hé Ina!! Ben nog steeds lichtelijk jaloers hoor als ik je verhaal lees en al die mooie foto's zie! Hoewel afscheid nemen nooit leuk is natuurlijk.

    Ik ga zo weer richting mn huis om het klusavontuur tegemoet te gaan. Is toch een stuk minder spectaculair dan Bolivia! :) Heel veel plezier daar en blijf ervan genieten! Liefs, Marieke

  • 24 Juni 2006 - 08:33

    Guido:

    Hei Favo,

    Ziet er echt allemaal verschrikkelijk triest uit op die foto´s. We zijn benieuwd naar je trip naar Bolivia. Hopelijk zien we dan wat vrolijkere foto´s .

    Groet

    Guido en Betsy

  • 24 Juni 2006 - 20:47

    Willem En Els.:

    verder op reis. ervaring heb je al dus kan het alleen maar beter en leuker. wij gaan effe naar texel. volgen je volgende week weer.knuffel van willem en mij.

  • 24 Juni 2006 - 23:03

    Walter:

    Hee Ina!
    Mark en ik zijn nu ook in La Paz, maar waarschijnlijk gaan we Charly net missen! We blijven hier 2 a 3 dagen, dus waarschijnlijk maandag of dinsdag gaan we richting Uyuni... maar laat even weten wanneer en hoe laat je precies in La Paz aankomt!!! En als we elkaar hier missen dan kunnen we waarschijnlijk in Uyuni nog meeten, niet?? Daar gaan jullie toch ook heen na La Paz???? Ben zeer benieuwd of het nog gaat lukken, het lijkt mij en Mark ontzettend leuk om hier in Bolivia nog een keer gezamenlijk uit te gaan o.i.d.!!!!

    veel liefs,
    Mark en Walter

  • 24 Juni 2006 - 23:04

    Walter:

    Hee Ina!
    Mark en ik zijn nu ook in La Paz, maar waarschijnlijk gaan we Charly net missen! We blijven hier 2 a 3 dagen, dus waarschijnlijk maandag of dinsdag gaan we richting Uyuni... maar laat even weten wanneer en hoe laat je precies in La Paz aankomt!!! En als we elkaar hier missen dan kunnen we waarschijnlijk in Uyuni nog meeten, niet?? Daar gaan jullie toch ook heen na La Paz???? Ben zeer benieuwd of het nog gaat lukken, het lijkt mij en Mark ontzettend leuk om hier in Bolivia nog een keer gezamenlijk uit te gaan o.i.d.!!!!

    veel liefs,
    Mark en Walter

  • 25 Juni 2006 - 12:37

    Charl:

    Hee Ina!

    We komen woensdagmiddag weer terug in La Paz! Alles is toch nog goed gekomen! Zie dat we Mark en Walter gemist hebben.... jammer!!! Misschien nog later dan!!

    Tot over een paar dagen!


    xxxxxx

  • 26 Juni 2006 - 17:23

    Walter:

    Hee Ina! lees je hotmail ;)
    Hoop je dinsdagmiddag in la paz te zien!!! (17.00, hostal La riviera, straat: Tarija, be there! ;))
    groetjes, Walter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Ina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 65800

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 April 2015

Sri Lanka en India

07 Februari 2014 - 21 Maart 2014

Yoga en reizen

02 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Strand en backpacken

31 Oktober 2010 - 19 November 2010

Goa, India

26 April 2006 - 25 Juli 2006

Peru, Bolivia en Tanzania

Landen bezocht: