Mensen maken mijn reis - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Mensen maken mijn reis - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Mensen maken mijn reis

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

21 Mei 2006 | Peru, Urubamba

Ahhhhhhhh.....Dit was vakantie!!
Wat een heerlijke week ver van het hectische leven in Cusco. Vorige week zaterdag zijn we met een groep van 15 mensen naar Urubamba vertrokken. Na twee uur wachten en een propvolle busrit (we konden gelukkig wel zitten!) kwamen we in onze oase aan. Een enorme tuin, een pooltafel buiten, prima bedden, een warme douche en aardige mensen. Toch leek het in het begin nog even mis te gaan. Binnen een minuut na aankomst gaf een van de honden mijn rugzak wel een erg warm welkom..thanks! En ondanks dat ik dacht dat ik beter was, ging ik s avonds na het eten bijna van mijn stokje. Gelukkig waren Olie en Michael zo aardig om me naar de dichtsbijzijnde taxi te dragen en zorgden Catharine en Sanne ervoor dat ik veilig in mijn bedje kwam. Vanaf dat punt werd het gelukkig alleen maar beter!

De basis van de week was ´s ochtends genieten van de zon en ´s middags Spaanse les. Dinsdag hebben we de zoutpannen bezocht (Salineras) en een supermooie wandeling gemaakt. Ik blijf me verbazen over de uitzichten hier, de een nog mooier dan de ander!

Woensdagavond hebben we met onze groep (2 Australiers, 1 Amerikaanse, 2 Britten en 4 Nederlanders) meegedaan aan een pub-quiz in een van de weinige leuke cafe´s. De dikke Australische eigenaar (met heel veel humor) organiseert iedere week een quiz, de opbrengst gaat naar een goed doel. Dertig vragen over algemene kennis, Peru en films. Uiteindelijk ging onze groep er met de winst (bier) vandoor!!! Het was echt een geweldige avond, veel gelachen, heerlijk!

Donderdag zijn we met de hele groep naar een forelkwekerij geweest, voor onze neus werd de vis gevangen, goedgekeurd, keihard tegen een steen aangeslagen, opengesneden, schoongemaakt en gebakken. Ik heb nog nooit zo lekker forel gegeten!! (sorry Guido) Bij het kampvuur hebben we ´s avonds ieder liedje dat we kenden gezongen (en vernaggeld..), bier gedronken en marshmellows geroosterd en dat alles onder een fantastische sterrenhemel!

Leukste dingen deze week:
---------------------------------------
- Met 10 mensen in 1 auto over een hobbelige weg
- Verse forel eten met een fantastisch uitzicht
- In de bus zitten en John Mayer luisteren
- Heel vals liedjes zingen bij het kampvuur
- Eindelijk het echte vakantiegevoel ervaren
- Nederlandse uitspraken in het Engels; hilarisch!

Vrijdagochtend ben ik met vier andere mensen naar Ollantaytambo geweest. Dit was/is een Inca fort, tempel en ontmoetingsplaats voor handelaren en reizigers. Naast het feit dat het indrukwekkend is om te zien hoe de Inca´s ook dit weer voor elkaar hebben gekregen, waren de uitzichten weer fantastisch! Overal verschillende bergen, sneeuwtoppen onder een strak blauwe lucht, geweldig!

Om onze supergezellige week goed af te sluiten, zijn we vrijagavond uiteten geweest en hebbn we vervolgens in de enige ´disco´ van Urubamba gedanst. Een handjevol mensen, mwah-muziek, maar met z´n allen toch weer erg gezellig. Heb voor het eerst gedanst (Blin, waar was je!!!). Gisterochtend alle spullen weer in de tas en met een beetje heimwee afscheid genomen van onze oase. Het voelde als het einde van een week op kamp met je nieuwe klas. Niemand wilde echt terug naar Cusco... Het eerste reunieweekend is daarom al gepland! Het laatste weekend van augustus komt de hele groep naar Utrecht (En nu echt tot in augustus, Ans ;-))!

Minder leuke dingen deze week:
--------------------------------------
- Inbraak in een van de kamers
- De pislucht van mijn rugzak
- Ook een inbraak bij mijn gastgezin
- De enorme spinnen in Urubamba

En zo zijn er alweer ruim drie weken voorbij, nog 9 te gaan! Ik heb nog een week Spaans in het vooruitzicht, voordat ik aan mijn vrijwilligerswerk begin en naar het studentenhuis verhuis. Ik heb helaas niet echt het idee dat mijn Spaans deze week verbeterd is, de docenten waren niet zo denderend deze week..Hopelijk heb ik morgen meer geluk!

Ik vind het heerlijk om jullie mailtjes te lezen, ik heb helaas niet altijd tijd om ze te beantwoorden, maar ga er vooral mee door!

Tot snel,
Veel liefs Ina

  • 21 Mei 2006 - 18:21

    Liz:

    Wat een foto's!!!!
    Whoeiii, gaat goed zo te zien

  • 22 Mei 2006 - 07:39

    Gina:

    Hey Ina,
    Het ziet er echt heerlijk uit! Hoop dat je je de komende weken niet meer ziek gaat voelen en heeeeel veel leuke dingen nog gaat doen!
    kusje

  • 22 Mei 2006 - 07:48

    Mariek:

    Jaloers! Nou ja, behalve op die enorme spinnen dan ;) Je verhaal en foto's zijn weer super! Geniet ervan!!

  • 22 Mei 2006 - 14:58

    Jop:

    Hey Ien, ziet er erg mooi uit daar, veel foto's blijven maken! Heel veel plezier, Jop.

  • 22 Mei 2006 - 20:54

    Astrid:

    Viva Urubamba!!!!! Zucht. Wat is het leven daar heerlijk he ;)... Maar ach, denk dat Cusco ook wel weer went. Enjoy!
    Liefs Astrid.

  • 23 Mei 2006 - 07:08

    Nicole:

    Heey Ina,
    ziet er goed uit allemaal..ben wel jaloers terwijl ik van 9-18 iedere dag op school zit te zwoegen...mijn boodschap: geniet ervan!
    Liefs nicole

  • 23 Mei 2006 - 20:47

    Wilbert Kruiijsen:

    hey wat geweldig dat je daar in peru bent, veel plezier vanuit Malden

  • 25 Mei 2006 - 18:01

    Bomma:

    Lieve Ina
    hoewel ik al een aantal mailtjes verstuurd he ,heb ik de indruk dat niets is weggaan.Nu waren Anne en Paul hier en zij hebben weer even op weg geholpen Hopelijk gaat het nu wel bomma

  • 27 Mei 2006 - 09:27

    Vera Harnischmacher:

    Hoi Ina, ik kom je visitekaartje regelmatig tegen en denk terug aan een open, eerlijk gesprek in de trein.

    (Ohja, voor 't geval je denkt, die naam Vera Harnischmacher ken ik niet, ik ben ook moeder van Jop Berkhout)

    Ik was zeer benieuwd of je inderdaad op reis bent gegaan, hoe het met je moeder gaat, of Bas ook al vertrokken is?
    Ik heb alle foto's bekeken, heerlijk om zo mee te genieten van jouw ervaringen! Ik vind je een kanjer en niet alleen vanwege die spinnen.

    Heel veel plezier nog.
    groet, Vera

  • 29 Mei 2006 - 18:08

    Ils:

    Ola Ina. Que tal Chica? Como esta el apprender del Espanol? Espero que todos esta bueno. Mijn Spaans is inmiddels alweer een beetje weggezakt, maar je mag het me straks helpen opfrissen = ) Heel veel plezier ...kgeniet van je foto's...laat snel weer eens wat van je horen.
    Liefs ils

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Urubamba

Ina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 65814

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 April 2015

Sri Lanka en India

07 Februari 2014 - 21 Maart 2014

Yoga en reizen

02 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Strand en backpacken

31 Oktober 2010 - 19 November 2010

Goa, India

26 April 2006 - 25 Juli 2006

Peru, Bolivia en Tanzania

Landen bezocht: