Pisaq - Reisverslag uit Lima, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Pisaq - Reisverslag uit Lima, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Pisaq

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

08 Mei 2006 | Peru, Lima

Buenos dias! Mi Español es meyor que la semana pasada! De eerste week Spaans zit er alweer op en de tweede is al begonnen. Ik zit met Sanne (NL) en Nina (Zwitserse) in de klas. We hebben vier uur per dag les van twee verschillende docenten. Vorige week hadden we een heks van een lerares! Deze week is het gelukkig een stuk beter. We oefenen vooral de drie verschillende verleden tijden...un poco dificil! Verder heb ik afgelopen week met Catharina de stad een beetje verkend en de eerste souvenirs gekocht! ´s Avonds eet ik meestal met wat mensen van school. Ben een aantal keer uiteten geweest met wat Nederlandse meiden en dat was erg gezellig!

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste tripjes gemaakt. Zaterdag ben ik met Sanne gaan paardrijden! Zes uur op de rug van een paard om allerlei ruines te zien, dat was althans de bedoeling...de paardrijtocht was fantastisch, maar ik heb geen ruine gezien! Was niet helemaal goed overgekomen bij de gids..Het was wel een prachtige tocht door de bergen langs lama´s en schapen. Het is ongelofelijk om te zien hoe die paarden voetje voor voetje hun weg vinden op soms onbegaanbare paden, wat een fijne beesten!
Na de tocht zijn Sanne en ik als nog naar de grootste ruine gelopen, je spreekt het uit als Sexy Woman! Dit was de plaats waar de Inca´s vroeger hun ceremonies hielden. Tijdens de uitleg van de gids betrok de lucht en begon het te HAGELEN! Het regenseizoen is hier zo goed als voorbij, maar het wordt nu steeds kouder. In juni kan het zelfs vriezen ´s nachts! Wat doe ik hier?! ;-)!
´s Avonds heb ik met een pijnlijke kont thuis gegeten en samen met Jolien (die ook in het gastgezien verblijft) taart gehaald voor de familie. De taarten zijn hier fantastisch, etalages staan vol met de prachtigste en lekkerste bouwwerken! Na een thee met limoen en pisco (de plaatselijke sterke drank) op tijd naar bed.
------------------------------------------
Hoe ziet een normale dag eruit?
7: Opstaan en douchen (lauw)
7:30 Ontbijt (wit brood met vers sap)
8: Taxi naar school (2 sol)
8:30 tot 12:30 Spaanse les
12:30 Taxi naar huis (weer 2 sol)
13:30 Thuis warm eten
14:30 Weer naar school met de taxi
14:45-19:00 Huiswerk maken, internetten (1,5 sol), taart eten (3 sol), boodschappen doen (10 sol) en genieten van de zon (gratis!)
19: Eten (15 sol)
20:30 Filmpje kijken of iets drinken (5 sol)
22: Naar huis met de taxi
22:30 Slapen
Totale kosten van een normale doordeweekse dag, tussen de 25 en 30 sol. (6-8 euro!)
-----------------------------------------

Aan uitslapen doe ik hier helaas niet. Zondag weer vroeg met een bus naar Pisaq gereden. Pisaq is een dorpje dat voor 50% uit een (toeristische) markt bestaat, maar aangezien het daar veel duurder is dan in Cusco heb ik niets gekocht. Na een heerlijke lunch met Sanne, Catharina en Nina (met een mooi uitzicht op de lokale markt), zijn we naar de ruines van Pisaq gereden. Ontzettend hoog met een adembenemend uitzicht! De afgrond was iets minder..In 2,5 uur zijn we naar beneden gelopen en geklauterd zo nu en dan. Ik ben duidelijk geen berggeit! Doe mij maar een paard of een Nederlandse stoep ;-). Na onze tocht nog even genoten van een jugo mixto, de sapjes zijn hier heerlijk! En vervolgens weer terug naar Cusco met een collectivo, een klein busje met heel veel mensen. The Indonesian way zeg maar.

Deze week weer iedere ochtend Spaanse les en ´s middags en ´s avonds wat leuke dingen doen en huiswerk maken. Volgende week zondag vertrek ik waarschijnlijk voor een weekje naar Urubamba, een dorpje in de middle of nowhere (Valhtermond zeg maar). Het ligt een stuk lager en het is er dus warmer! Er is een tuin met hangmatten en het eten schijnt er heerlijk te zijn! Klinkt goed dus.

Het eten bij het gastgezin is ook wel prima, al kan ik over 2,5 maand geen ei meer zien! Vegetarier zijn is hier niet zo makkelijk! Daarnaast gebruikt Yoni redelijk wat zetmeel (ik weet niet of ze dat ook al deed voordat ik verteld had wat voor werk je hebt Guido!). Dus morgen gaan Jolien en ik Nederlandse pannenkoeken met kaas maken!

Lieve mensen, ik vind het heel erg fijn om jullie reacties en mailtjes te lezen, dus ga daar vooral mee door!
Tot snel!
Liefs Ina

  • 08 Mei 2006 - 20:43

    Bees:

    Misschien dan toch maar eens een geslachte Peruaanse berggeit proberen...x

  • 08 Mei 2006 - 21:04

    Betsy En Guido:

    Haai lieve meid
    Goed te lezen dat het goed met je gaat. Dat je Valthermond als Middle of nowhere betiteld is wel begrijpbaar, maar Urubamba begrijpen wij niet. Veel plezier daar en blijf mailen.

    Kus van ons beiden

    Betsy en Guido

  • 09 Mei 2006 - 03:08

    Karin:

    Ziet d'r goed uit!! Mooie views! Knap dat je op een paard durft...

    x Ka

  • 09 Mei 2006 - 07:26

    Guus:

    Keke website zusoe, ik volg je verder in je tocht..

  • 09 Mei 2006 - 10:24

    Lou:

    Hi Lieve ien,

    Fijn te lezen dat je je draai hebt gevonden. wat een leventje:) Kun je trouwens ook smsjes ontvangen?
    Knuffel

  • 09 Mei 2006 - 12:19

    Mariek:

    Hoi Ina! Ik ben nu aan t werk en zit heel gezellig binnen achter de computer :( Als ik naar buiten kijk zie ik een errug gezellig terrasje, kijk ik op jou site zie ik geweldige vergezichten en lees ik mooie verhalen.... Kortom: ik doe iets niet goed geloof ik ;) Liefs Mariek

  • 09 Mei 2006 - 14:57

    Blin:

    Wow ik weet precies wat je bedoeld als je het over die hoogte bij de ruine van Pisac hebt!!!

    Ik heb daar mijn hoogtevrees ontdekt :(
    Jeetje wat een stijle afgrond he!!

    Bij de sexy woman waren we ook geweest...bizar hoe die stenen gestapeld zijn!

    Ik vond het echt super fijn om ff met je te kletsen via de msn! Geweldige uitvinding!!

    Geniet ervan daar en tot snel!!

    smak
    blin


  • 09 Mei 2006 - 20:12

    Piet:

    Beste Ina, leuk te lezen waar je allemaal naar toe schokt op zo'n paard. Hebben ze daar geen bromfietsjes? En wat een leven! Wij hebben toch iets verkeerd gedaan. Maar profiteer ervan.tot mails; ook veel groeten van Cecile.

  • 09 Mei 2006 - 20:40

    Annelies:

    Hi Ina,
    Ja ook verre tantes lezen mee.Geweldig al die uitdagingen wat jullie, jonge mensen allemaal aangaan. Dank je wel, want hierdoor wordt mijn wereld ook groter. Toen ik Marjos naar het vliegveld bracht voor haar reis naar Azie liep ik ook helemaal over en kan dit gevoel met jou en je ouders delen. Maar naar de eerste SMSsen, mails en natuurlijk dit medium is het of juliie naast ons staan. Ik zal je ook blijven volgen en wens je veel en goede mensen op je pad.
    groet Annelies

  • 12 Mei 2006 - 11:14

    Gerarda:

    Hoi lieverd, Leuk bericht weer. geweldig om te volgen wat je daar allemaal beleeft. Ben net terug uit Lanzarote. Weer een periode afgesloten!
    Heb je m'n sms ontvangen of lukt dat niet? Geniet zoveel je kunt en tot je volgende berichtje. liefs van Oma.

  • 12 Mei 2006 - 17:59

    Emmy:

    Hoi Ina, wat is dat gaaf zeg, wat jij aan t doen bent!! Geniet ervan!

  • 12 Mei 2006 - 21:34

    Bomma:

    KIEVE iNA
    nET JE BELEVENISSEN GELEZEN iK BEN BLIJ DAT HET GOED GAAT MET JE ENAL WAT WENT
    hEB AL EENS GEPROBEERD JETE SCHRIJVEN MAAR KREEG DE BRIEF NIET WEG MISSCHIEN DAT JE NU 2 BRIWVWN KRIJGT gROETEN bOMMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Ina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 65815

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 April 2015

Sri Lanka en India

07 Februari 2014 - 21 Maart 2014

Yoga en reizen

02 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Strand en backpacken

31 Oktober 2010 - 19 November 2010

Goa, India

26 April 2006 - 25 Juli 2006

Peru, Bolivia en Tanzania

Landen bezocht: