El dia del trabajo - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu El dia del trabajo - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

El dia del trabajo

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

02 Mei 2006 | Peru, Cusco

Ola todos en holanda!

Het begint hier na een paar redelijk emotionele dagen redelijk te wennen in Cusco. Ik ben nog steeds buiten adem als ik op school aankom (zo´n 300 meter steil omhoog), iedereen hijgt zich kapot! Ik heb vannacht voor het eerst goed geslapen, dus ik hoop dat mijn lijf de komende dagen gaat wennen aan de hoogte.

Mijn gastgezin es muy amable, Yoni, Fernando en Fernandito, hun zoon van 18. La casa is best luxe, ik heb een eigen badkamer ( al is de douche niet altijd warm...maar toch) en Fernando heeft een enorme stereo installatie. Ik heb hem kunnen imponeren met mijn muzikale kennis :-)!

Mijn Español is dankzij Yoni, mijn gastmoeder, al een stuk beter. Ze spreekt heel rustig en legt veel uit. Vanochtend heb ik mijn Spaanse test gehad en ik begin in een groep gevorderden, gelukkig! Mi primera classe es mañana, omdat het vandaag el dia del trabajo is en iedereen vrij is.

Gister heb met de nieuw aangekomen mensen een citytoer gehad. Cusco is best schoon, de meeste mensen zijn erg vriendelijk en alles is zo goedkoop. Ik heb gister een menu gegeten voor 2,5 sol (60 cent), ongelofelijk, in Nederland kun je het er niet eens voor maken, al zou je het willen! De Peruaanse mannen zijn geinteresseerd in alles wat blank en vrouw is en ze willen allemaal weten of je getrouwd bent, zo niet, dan willen ze weten van je van Peruanen vindt. Dus Bas, ik weet dat we nog niet zo ver zijn, pero aqui es mi novio ;-)!

Met twee mensen heb ik wat markten bezocht, je wordt er hebberig van; sieraden, servies, kleurige kleden! Op de markt waar ze eten verkopen, ben ik bijna gillend weggerend...een man ging gebukt onder een halve stier, hij kon nauwelijks meer lopen! De traditioneel geklede vrouwtjes waren dan wel weer een leuke bezienswaardigheid. Ze zitten op de grond, dragen 10 rokken over elkaar, twee vlechten en een hoed. Ze ruilen of verkopen wat papas (er zijn ongeveer 300 soorten aardappels in Peru) of groenten.

Koninginnedag is hier ook niet onopgemerkt voorbij gegaan. Een aantal populaire tenten had oranje balonnen opgehangen en vierden ook el dia del reina holandesa. Het lijkt hier af en toe een Nederlandse kolonie! Op de talenschool is ongeveer 70 procent Nederlands. En net als altijd is het heerlijk om Nederlands te zijn; je verstaat bijna alles, behalve het Hebreeuws van de vele Israeliers.

Zometeen heb ik mijn welkomstdiner met alle nieuwe estudiantes en los professores. De groep bestaat uit 10 vrouwen, jong, oud en uit allerlei landen. Ik probeer nog even wat fotootjes te uploaden (het internet is best snel hier!) y despues voy!

Hasta luego mis amigos!

  • 02 Mei 2006 - 06:44

    Anniek:

    Heerlijk die foto's....droom ik al helemaal bij weg! Hoop dat je wat rust vind, zodat je, inderdaad ' op adem ' kan komen :-)
    Wacht met smart op je volgende verhaal!

    Dag meis!!

  • 02 Mei 2006 - 16:34

    Marije:

    hee lieve Ina, ben stinkeend jaloers op je! wel net zo ziek als Anouk was van de hoogte geloof ik....geniet en maak een hele boel mooie foto's!!en jah, spreek ook vloeiend spaans strakkies..
    Liefs, Marije en zus

  • 02 Mei 2006 - 20:46

    Ans:

    Hey lieve Ien,

    Hoe was je eerste schooldag? Jammer dat ik je gemist heb op MSN :( Ik had graag even met je gekletst natuurlijk! Ik vind je foto's mooi, we krijgen wel een goed beeld van wat je meemaakt! Geniet ervan! Dikke kus, Ans

  • 03 Mei 2006 - 07:42

    Mariek:

    Hé Ina! Wat een geweldige verhalen en foto's! Ben natuurlijk net zo jaloers als de rest :) Goed om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt! Liefs, Marieke

  • 03 Mei 2006 - 16:30

    Bees:

    HAAAAAAAAAAAAAI INAAAAAAAAAA!
    Wat een geweldige verhalen allemaal. Mooie foto's ook: wat heb je een fijne gastbroer... ;-)
    Ik las in je eerste bericht dat je het moeilijk zult vinden om zo'n tijd zonder je Bas te kunnen. Ik neem aan dat dat over mij ging. Gaat het Spaans in je verslag de overhand krijgen, dan zal ik op een cursus moeten! Ik kijk uit naar het volgende bericht. Liefs en knuffel uit het warme Nederland. Bees.

  • 04 Mei 2006 - 04:27

    Suzanne:

    Hee Ina!
    Heel leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken! Leuk gastgezin ook, hoop dat je een super tijd gaat krijgen! en straks natuurlijk goed Spaans kan praten. Geniet van iedere dag!
    xxxxx

  • 04 Mei 2006 - 22:52

    Karin:

    Hey Ien

    Fijn dat je al een beetje thuis bent in de stad, koffie op het plaza, klinkt goed! Grammatica sucks idd ;). Apart ook dat Cuzco zo'n Nederlandse kolonie blijkt... grappig. Leuke fotos ook! Nou meid, Hang on there!! succes en dikke kus

    Ka

  • 05 Mei 2006 - 20:14

    Bomma:

    Lieve Ina,
    ben blij dat het je goed gaat, ondanks dat je het soms moeilijk hebt. dat zal op den duur wel wennen. Ik denk vaak aan je nu je aan de andere kant van de wereldbol zit. Zo te zien krijg je veel reacties en dat zal je wel goed doen.
    Veel liefs van Bomma

  • 05 Mei 2006 - 21:47

    Willem En Els:

    ina, je bent er, de tweede stap in het avontuur.goed gedaan. even bijkomen en wie weet wat voor leuke ervaringen je meemaakt en zit het even tegen of ben je moe morgen is er weer een nieuwe dag.dikke kus.

  • 07 Mei 2006 - 12:20

    Trees:

    dag lieve schat,
    leuk om te lezen over je eerste ervaringen. het roept herinneringen op aan vroeger tijden met vooral in het begin de afwisseling van wat-is-dit-geweldig tot wat-doe-ik -hier-in-godsnaam. Goed dat Bas binnenkort ook vertrekt. Liefs, Trees.

  • 07 Mei 2006 - 19:00

    Robert (Rabo):

    Ola Ina,
    Erg leuk om te lezen dat je inmiddels aan het grote avontuur begonnen bent!! De eerste verbazing voorbij en je kan gaan genieten van leuke ontmoetingen en
    mooie momenten daar. En je spaans leest al heel betrouwbaar ... Veel plezier en hasta la vista, Robert

  • 08 Mei 2006 - 12:49

    Marjos:

    Hoi Ina, ook ik ben nieuwsgierig naar al je verhalen en kon het dan ook niet laten om op zoek te gaan naar je website. Gelukkig gevonden:) Grappig om te lezen dat je ook veel Israeliers en Nederlanders tegenkomt. Ik verbaasde me er in Azie ookal over. Na een tijdje kun je alle toeristen vanelkaar onderscheiden zonder dat ze ook maar iets gezegd hebben... Wel super dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen! Ik hoop dat je van alle nieuwe indrukken kunt genieten en wens je een super tijd!
    liefs van je achter-nichtje marjos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Ina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 65803

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 April 2015

Sri Lanka en India

07 Februari 2014 - 21 Maart 2014

Yoga en reizen

02 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Strand en backpacken

31 Oktober 2010 - 19 November 2010

Goa, India

26 April 2006 - 25 Juli 2006

Peru, Bolivia en Tanzania

Landen bezocht: