Coca - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Coca - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Coca

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

28 April 2006 | Peru, Cusco

Fijn om zoveel lieve reacties te lezen! Ik ben inmiddels na een redelijke nacht slaap, een heerlijk ontbijt en een iets minder prettige vlucht aangekomen in Cusco.

De talenschool bevindt zich naast het Plaza de Armas, het centrum van Cusco, toch is het geen pretje om er te komen...je moet een klein stukje steil omhoog en dat is op 3400 meter niet echt prettig! Na een uur of twee was de ergste duizelig en misselijkheid over, cocabladeren verrichten wonderen, ik ben bij deze verslaafd! Mijn gastmoeder heeft me opgehaald, een zeer aardige vrouw die langzaam en duidelijk Spaans spreekt, zodat ik haar redelijk kan volgen! Zij en haar man hebben een zoon van 18 en in hun casa verblijven nog een Nederlanse en Amerikaanse.

De eerste lunch was prima en alles ziet er perfect uit! Het huis is ongeveer 10 minuten met een taxi van de school, dit kost 2 sol (50 cent)! Het enige probleem is het verkrijgen van kleingeld, je moet moeite doen om muntgeld te bemachtigen!

De vier meest opvallende dingen tot nu toe:

1. De helft van de mensen in Cusco is Nederlands.
2. Er zijn geen verkeersregels, toch rijdt alles soepeltjes langs elkaar, zonder aggresieve Italiaanse taferelen.
3. Cocobladeren helpen echt tegen hoogteziekte.
4. Er is geen USB-uitgang op deze computer, waardoor de eerste foto´s op zich laten wachten!

Het is nu half zes, ik wacht een uurtje tot een aantal mensen klaar is met de les, we gaan dan met een groep iets eten. Daarna ga ik denk ik naar mi casa, want ik kan nog wel wat slaap gebruiken! Ik praat en denk in het Nederlands, Engels en Spaans door elkaar, behoorlijk vermoeiend! Morgen ga ik maar eens wat rondhobellen door de ciudad en kijken wat er allemaal te doen is.

Tot mails maar weer, hasta luego!

  • 27 April 2006 - 23:21

    Lou:

    Dag lieve Ien,
    Wat een verandering in een paar dagen zeg. Kan me voorstellen dat het behoorlijk wennen is. Maargoed binnenkort weet je niet meer anders en kan je er helemaal van gaan genieten:) Ik ben in ieder geval jaloers en ik ga denk ik ook nog eens zo'n mooie reis maken. Na de verhalen van Kaar en jou kan ik natuurlijk niet achter blijven...:)

    Dikke Knuffel

  • 28 April 2006 - 08:36

    Suzanne:

    Hee lieve Ina!
    Gaat helemaal goed komen zo te lezen! Maak er iets moois van! Dit neemt niemand je ooit meer af!
    xxx Suzanne

  • 28 April 2006 - 09:34

    Liz:

    Wat fijn dat je op een goedverzorgde plek terecht bent gekomen, en dat je leenouders aardig zijn! Zijn er verder echt zoveel Nederlanders joh? Wel gezellig...daar zijn vast gezellige avondjes mee te vullen. Ik zou zeggen: neem altijd een voorraadje coca in the pocket...hoeven wij niet bezorgd te zijn. Ik vind dat van dat muntgeld een hele mooie smoes om te shoppen! Veel plezier!

    Geniet!

  • 28 April 2006 - 13:34

    Guido:

    Haai lieve meid,

    Even op het werk ingelogd op jouw web-log. Goed te lezen dat het allemaal pico met je gaat. verbazend dat de helft van de stad uit Nederlanders bestaat. Wat doen die daar?
    Groet en een dikke zoen

    Guido

  • 28 April 2006 - 16:06

    Emy:

    Hey Ina,
    Wat leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat het goed met je gaat! Veel plezier!
    Have fun, hasta luego!
    :)
    grz emy

  • 28 April 2006 - 17:23

    Frederique:

    Natuurlijk ook nog even een succes/ plezierwens van mij.
    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Je kunt je straks vast heel goed aanpassen en zult superkeionwijsveel leren! Dikke kus,
    Frederique

  • 29 April 2006 - 16:16

    Nancy:

    He Ina!
    Hier een berichtje uit Nijmegen. Ik dacht vorige week; ik zal eens kijken op de site van Ina en toen bleek dat je bijna wegging! En nu zit je alweer (bijna) aan de andere kant van de wereld! Wel spannend allemaal, maar het komt vast helemaal goed daar. Geniet ervan!
    Kus Nancy

  • 29 April 2006 - 17:55

    Piet:

    Ha die Ina, wat moedig van jou zomaar naar de andere kant van de wereld te gaan. Zal met belangstelling je berichten volgen. Geniet daar en pas goed op je zelf
    'oom' Piet

  • 29 April 2006 - 20:16

    René Heijnen:

    Lieve Ina,

    geweldig dat jij nu deze reis aan het maken bent. Terwijl jij nu door dat verre land reist vertrekken wij morgenvroeg naar Egmond aan zee. Kamperen en wandelen in de duinen. Voor jou en voor ons geldt dat we niet thuis zijn, maar dan houdt de vergelijking ook op. Over een weekje zijn we terug en dan kijk ik weer op je site en laat iets horen. Ik wens je nog een geweldige tijd.

    Groet,

    René en Désirée

  • 30 April 2006 - 11:47

    Martine:

    ha Ina, Ik heb inmiddels mijn intrek genomen in jouw kamer en dat bevalt prima! Gelukkig ben jij ook veilig beland en heb je de cocathee al tot je genomen! Tipje: sla het inca-museum in cuscu maar over, dat is zonde van je tijd, tenzij je scherven enzo heeeeeeeeeeel erg leuk vindt!

    groetjes
    Martine

  • 30 April 2006 - 14:51

    Bomma:

    lieve Ina
    net even je epistel gezen.wel ben ik op het ogenblik in Vaals;
    Je hebt al heel wat meegemaakt.Fijn dat wij dat allemaal kunnen volgen

    Heel veel liefs van Bommm.


  • 30 April 2006 - 23:13

    Ils:

    Ha Ien

    Zag gisteravond bij MTV nog een stuk over Peru, Macchu Picchu en bedacht me dat jij daar over een tijdje ook zit. Wat een machtige ervaring zal dat worden! Hoop het ook nog eens te mogen zien. Tot die tijd teer ik op jouw verhalen. Hoop - maar weet eigenlijk wel zeker- dat je dusver al aant genieten bent van alle nieuwe indrukken. Ik log trouw iedere dag een keertje in = )*helemaal niet reisdesperate* Kzit met smart te wachten op meer foto's en verhalen! Maar geen druk hoor ;-)wij vermaken ons wel hier in het koude en regenachtige Nederland, de koningin kijken op tv enzo *haha* maar goed...Ik wens je heel veel fun de komende week! Doe voorzichtig.

    Groetjes ils

  • 01 Mei 2006 - 06:21

    Anne En Paul:

    Hoi Ina,
    Ik heb je e-mails allemaal gelezen en ze lezen als een roman. Wat zit je daar op gote hoogte. Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk wennen is. Mooie foto's. Wij wensen je een onwijs leuke tijd in Peru. Geniet ervan. We zullen je avonturen via de mail blijven volgen. Groetjes, Anne en Paul

  • 01 Mei 2006 - 12:00

    Marte:

    Eej Ina! Wat leuk dat je in Peru zit! Ik wist helemaal niet dat je daar uberhaupt heen zou gaan. Het leuke is dat ik er over een weekje ook zit! Ik ga mijn zusje opzoeken in Bolivia en verblijf daar 3 weken en maken ook wat tripjes naar Peru! Dus kunnen we na je reis daar mooi over evalueren..:-) Lijkt me leuk je weer eens te zien namelijk. In ieder geval heel veel plezier gewenst nog! Ik blijf je berichtjes lezen!

    Dikke kus Marte

  • 01 Mei 2006 - 21:21

    Bas:

    Hai Lieverd,
    morgen rond 7h mijn tijd weer ff skypen. Hoop dat je vandaag wat leuke mensen bent tegengekomen op de talenschool.
    Liefs kus je Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Ina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 65840

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 April 2015

Sri Lanka en India

07 Februari 2014 - 21 Maart 2014

Yoga en reizen

02 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Strand en backpacken

31 Oktober 2010 - 19 November 2010

Goa, India

26 April 2006 - 25 Juli 2006

Peru, Bolivia en Tanzania

Landen bezocht: