Voet aan vaste land - Reisverslag uit Lima, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Voet aan vaste land - Reisverslag uit Lima, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Voet aan vaste land

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

26 April 2006 | Peru, Lima

8:30 En dan zit je op eens in het vliegtuig naar Madrid. Helemaal alleen, zelfs de twee stoelen naast me zijn leeg. ´On my one´ spookt door mijn hoofd (Ja Ans, de Joey versie uit DC ;-)),maar er is geen weg terug meer. De tranen beginnen een beetje op te drogen.
11:40 In mijn eentje heb ik mijn vliegtuig richting Lima, de hoofdstad van Peru, gevonden. Een duur glas verse jus en een broodje later begint er iets van het independent woman gevoel terug te komen. Met nog een uur te gaan voor vertrek, luister ik wat Ernst van de Pasch en wissel van blikken met een jong Frans meisje dat ook alleen reist. In het vliegtuig beland ik naast een dikkere versie van mijn lieve pappa! Baard, bril, streepjesoverhemd, zelfs het ´ik word wakker van mijn eigen snurk´ is de aardige Peruaan niet vreemd. Hij vertelt met enthousiasme over Cusco en omgeving. Hij spreekt goed Engels en heeft als expert op agri-cultuur gebied de hele wereld rondgereisd. We praten wat over de verschillen in Europa en de tig aardappelsoorten die ik in Peru tussen mijn kiezen krijg. De wijn is helaas niet om naar huis te sturen ;-)! Langzaam begint mijn zin in de komende maanden op te borrelen, ondanks mijn verschrikkelijke moeheid en flashbacks naar een paar uur eerder.

Huilend in bed, in de trein, in de koffiehoek, zelfs bij de douane heb ik nog tranen over. Ik heb een zoutvlakte gevuld de laatste twee weken! Maar dan is het afscheid echt. Vijf maanden geen Bas.....dat is niemand aan te raden. Nog een allerlaatste zoen, een knuffel, nog een lief woordje en de filmscene eindigt zoals hij moet eindigen....alleen laat het happy end 168 dagen op zich wachten.

Dan gaan we nu even naar de boodschappen:
THIS TRIP IS SPONSORED BY:
(in willekeurige volgorde)

Degelijk schoeisel: Lieftallige ouders
Onvermijdelijke afritsbroek: Verjaardagsvrienden
Digitaal horloge: Lieve vriendinnetjes!
Warm slaapgoed: Trees en Willem
Bagage verklein zakken: Karin
Voeding voor de geest: Guus
Toiletzakvulling: Astrid en Frederique
Handdoek en mini-flesjes: Hellen en co
Een beetje geluk: Anniek
Kruidig eten: Yvonne
Haarband om vettig haar te verdoezelen: Lizanne
Muziek bij geluk en verdriet: Blin
Een warm gevoel, een lach, een traan en een ring: Bas

En we zijn weer terug.
Inmiddels is het 2 uur nederlandse tijd geweest en ben ik veilig in Lima aangekomen. Ik ben compleet gesloopt, nadat ik tijdens het landen mijn vegetarische maaltijd een papieren zakje heb laten zien... Het hotel is perfect, alle bagage is aangekomen. Ik eet zo een pizza en dan ga ik als een blok in slaap vallen. Morgen om 6 uur sta ik op om richting Cusco te vliegen. En dan heb ik het voorlopig ook wel gehad met reizen!

Lieve mensen, bedankt voor jullie lieve mailtjes en smsjes. Ik houd jullie op de hoogte,

Hele dikke zoen en knuffel Ina

  • 27 April 2006 - 06:39

    Guido En Betsy:

    hei lieve meid,

    Vanacht het eerste SMS bericht gelezen. Ik heb niet terug bericht omdat het diep in de nacht was en het mij niet lukte om met mijn duffe kop jou te sms´sen. Ik heb toen maar besloten jou lekker te laten slapen en via de mail te reageren. Nu de tranen opgedroogd zijn moet het genieten beginnen.
    Groeten en een dikke kus

    Betsy en Guido

  • 27 April 2006 - 07:14

    Hellen:

    Lieve ina, fijn om te horen dat je er zin in begint te krijgen. Hier is alles ok (met martine ook).xh

  • 27 April 2006 - 08:23

    Ans:

    Oh, wat een emo-toestand! Heerlijk ;) Ik denk aan je, en ik vind je superstoer! Dikke kus, Ans

  • 27 April 2006 - 11:17

    Anniek:

    Lieve Ien,

    Ik ben echt super trots op je! Kanjer! Daar sta je dan...!!!!! WOEHOE!

    Fijn om wat te horen, denk aan je!

    KNUFFEL

  • 27 April 2006 - 11:17

    Ils:

    Ha Ien! Heb bijna een traantje moeten wegpinken bij je emoverslag hier boven. Heerlijk meeslepend geschreven en herken me er zo in = ) Tjee, wat mis ik die kick van het reizen! Geniet ervan en kzie uit naar je volgende update!
    Saludos
    Ils

  • 27 April 2006 - 18:27

    Yvonne:

    He strong woman, fijn om je eerste bericht te lezen. We hebben het er 6 maanden over gehad, maar nu is je avontuur echt begonnen! Strangement dat je nu daar bent. Veel plezier!

  • 27 April 2006 - 20:00

    Gerarda:

    Hee bikkel. in gedachten ben ik met je meegevlogen en heb ik met je meegehuild. Laat me de komende maanden ook meegenieten lieverd. dikke kus van Gerarda en een knuffel van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Ina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 65841

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 April 2015

Sri Lanka en India

07 Februari 2014 - 21 Maart 2014

Yoga en reizen

02 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Strand en backpacken

31 Oktober 2010 - 19 November 2010

Goa, India

26 April 2006 - 25 Juli 2006

Peru, Bolivia en Tanzania

Landen bezocht: