¡Me encanta la salsa! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu ¡Me encanta la salsa! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

¡Me encanta la salsa!

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

08 Juni 2006 | Peru, Cusco

Wat een heerlijke week!
Betsy heeft net de uitslag van de operatie gehad: er is niets meer te vinden en er is dus geen vervolgbehandeling nodig! Het kan niet beter!

Mijn week stond hier in het teken van Salsa! Ik heb vier avonden heerlijk gedanst en ontzettend veel geleerd! Niet tijdens de gratis lessen die je hier in alle café´s kunt krijgen, maar ná de les. Ze zijn klein en niet mijn tiep die Peruanen, maar dansen kunnen ze! Ik heb zelfs twee dagen spierpijn gehad en zit nu lekker strak in mijn vel ;-). Gelukkig zijn er ook Nederlandse jongens die weten waar ze mee bezig zijn! Walter, mijn dank is groot :-). Misschien ga ik volgende week nog wat privelessen volgen, zodat ik thuis de salsa sterren van de hemel kan dansen!

Het vrijwilligerswerk is wel ok, al voel ik me niet enorm nuttig. Het project bevindt zich in een van de armste wijken van Cusco. Boven de groenten en fruitmarkt zit de Ludoteca San Sebastian. In het lokaal staan wat tafeltjes en stoeltjes die om de havenklap uit elkaar vallen (de begeleidster kijkt zelfs niet meer op of om als een van de kinderen door een stoel zakt). Ze hebben best veel verschillende spelletjes, maar de kids spelen keer op keer dezelfde puzzels en scrabbel!

Dina, de begeleidster, zit, speelt en doet verder niets. Ze verwacht dat wij (Catherina en ik) leuke dingen organiseren. We hebben een stoelendans gedaan en wat Nederlandse liedjes gezongen, zoals Hoofd, schouders, knie en teen. Vanmiddag organiseren we een kleurplatenwedstrijd met snoepjes voor iedere winnaar. Een klein groepje kids is heel erg enthousiast, maar de rest doet half mee. ´s Ochtends gaan ze naar school en ´s middags naar de ludoteca, omdat het grootste gedeelte van de ouders op de markt werkt. We zijn wel helemaal gesloopt als we na drie uur entertainen weer thuis komen.

-----------------------------------------
Dag 1: 14 km - 6 uur
Dag 2: 12 km - 7 uur
Dag 3: 16 km - 6 uur
Dag 4: 7 km - 2 uur
-----------------------------------------

Morgen om 6 uur vertrek ik richting het startpunt van de Camino Inca! De groep bestaat uit 13 personen (die ik niet ken..) en een hoop dragers. Ik draag mijn eigen tas (incl. slaapzak, matje en water), behalve op de tweede dag. Dit schijnt het zwaarste stuk te zijn, dus dan laat ik mijn tas graag aan iemand anders over. Maandagochtend bereiken we Machu Picchu, het einde van de Trail, ´s avonds komen we weer terug in Cusco. Ik hoop op een leuke groep, geen regen en niet te veel kou! Wish me luck!

Tot volgende week,
Liefs Ina

  • 08 Juni 2006 - 17:50

    Bees:

    Wat een fantastisch bericht over Betsy. En je bent gelukkig nog steeds volop aan het genieten. Ga zo voort, zou mijn oma zeggen. Bij deze doet haar kleinzoon dat ook. Geniet!xB

  • 08 Juni 2006 - 21:18

    Els:

    dag Ina, bij zo'n goed bericht van het thuisfront wil je natuurlijk wel even de sterren van de hemel dansen,geweldig dat nu aan alle zorgen een eind is gekomen.In doetinchem heffen wij het glas en zeggen:proost, op de goede afloop. warme lentezoen.

  • 08 Juni 2006 - 22:21

    Karin:

    Hey Salsa babe!

    Fijn dat alles lekker gaat.
    En heel veel succes en geniet- en bikkel-ze met de Inca trail!

    Beso uit Chichi!

  • 09 Juni 2006 - 08:33

    Marieke:

    Hoi Ina! Dat is goed nieuws! Kan me voorstellen dat je toe was aan een feestje! Heel veel succes en plezier met de Inca Trail. Ben nu al benieuwd naar je verhaal en natuurlijk de foto's!

  • 10 Juni 2006 - 14:24

    Bas:

    Hi mn Liefste,
    Eindelijk lacht het geluk je weer toe. Ik ben ondertussen hard bezig uit te vogelen of ik nog wat salsa moves weet voor als we elkaar weer zien, binnenkort in Afrika! Dikke zoen en tot na de Machu Liefs je Bas

  • 10 Juni 2006 - 18:55

    Guido:

    HeiFavo dochter

    Na al die reacties over het goede nieuws van Betsy kunnen we natuurlijk niet achterblijven. We zijn inderdaad heel blij over de uitslag maar ook over het feit dat het nu zo goed met jou gaat. Het ziet nu naar uit dat je echt aan het genieten bent en dat is erg fijn om te lezen. Houen zo!

    Dikke zoen van ons beiden

    Guido en Betsy

  • 12 Juni 2006 - 08:51

    Martine:

    Hoi Ina, Leuk al je verhalen! hoewel ik geloof dat je buik het allemaal wat minder vindt. Het eten op de Inca-trail is altijd fantastisch en je wordt echt in de watten gelegd buiten het werk om wat je zelf moet doen. groetjes!
    Martine

  • 14 Juni 2006 - 12:01

    Gina:

    Fijn om te horen Ien! Het ziet er gezellig uit..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Ina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 65807

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 April 2015

Sri Lanka en India

07 Februari 2014 - 21 Maart 2014

Yoga en reizen

02 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Strand en backpacken

31 Oktober 2010 - 19 November 2010

Goa, India

26 April 2006 - 25 Juli 2006

Peru, Bolivia en Tanzania

Landen bezocht: