Het is niet al Incagoud dat blinkt.... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Het is niet al Incagoud dat blinkt.... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Het is niet al Incagoud dat blinkt....

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

03 Juni 2006 | Peru, Cusco

Ik dacht maandag mijn lichamelijke dieptepunt gehad te hebben, maar nee helaas, het kan nog erger. Het weekendje Bolivia eiste haar tol. Dinsdag en woensdag in mijn warme slaapzakje gelegen met pijn in mijn hele buikzone en heel veel gas (jammer dat er nog geen geurcomputers bestaan ;-)). Ik heb me alleen even voor een internetdate met Bas uit bed gehesen, maar helaas was in Tanzania de stroom uitgevallen, dus 1,5 uur gewacht voor niets. Inmiddels hebben we elkaar net (3e poging!) eindelijk even gesproken! Wellicht dat ik na mijn Zuid-Amerikaanse avonturen ook nog naar Afrika vertrek voordat ik in september weer ga studeren..!(www.travelmessage.nl/wittenegers)

Ik ben woensdag opnieuw naar de schooldokter geweest en ja hoor het was weer feest! Ik mocht weer drie (3!!) voorbeelden inleveren bij het lab. ´s Middags ook nog eens misselijk in bed en nog een keer van de lunch genoten, gelukkig was Cat er wederom om me bij te staan (ze verdient een lintje mensen!). Daarna ging het wonder boven wonder wat beter. Wat een opluchting! Ik heb donderdag zelfs een beetje door de stad gelopen en een filmpje gekeken en geprobeerd de drukte op de plaza te vermijden.

Zondag zijn hier de verkiezingen en de laatste week zijn er behoorlijk wat betogingen van aanhangers van beide heren. De plaza staat dan vol met mensen, auto´s rijden toeterend met vlaggen rond en er wordt van alles van een podium geschreeuwd terwijl een volledig bewapende politie van een afstandje toekijkt. Op aanraden van mijn gastmoeder houdt ik me zoveel mogelijk afzijdig..er schijnt een keer geschoten te zijn... Vanavond zijn alle kroegen gesloten, zodat alle Peruanen morgen nuchter kunnen gaan stemmen (er is zelfs een speciale wet voor: hoe verzin je het!). Maar ik vraag me af of de opkomst hoog wordt. Volgens velen is het kiezen tussen twee kwaden.

-----------------------------------------
In een artikel van de Volkskrant stond het volgende: Het is of de ‘foute’ kandidaat Ollanta Humala, een uit het niets omhoog gekomen legerkolonel, wiens enige wapenfeit een duistere opstand tegen ex-dictator Fujimori is. Of Alan García, die tijdens zijn eerste presidentschap (1985-’90) Peru economisch de afgrond indreef en daarna het land moest ontvluchten vanwege de dreigende processen wegens corruptie en schending van de mensenrechten.
Ik ben benieuwd hoe de stemming morgen is...

------------------------------------------

Vrijdag kreeg ik van de arts te horen dat er in mijn ´potjes´ niks te vinden was (hij verwachtte een parasiet) en dat mijn algehele malaise waarschijnlijk een combinatie van factoren was geweest (lees mijn vorige bericht). Gelukkig voel ik me iedere dag iets beter! En dat mag ook wel met minder dan een week te gaan tot aan de Inca Trail! Vrijdag tot en met maandag staat deze monstertocht op mijn programma. Ik ga waarschijnlijk meer dan 1000 doden sterven op de meer dan 1000 treden (en niet te vergeten s nachts in mijn ijskoude tentje...) Maar ik mOEt en zAl Machu Picchu halen!!

Ik ben door al mijn ziekte, zwakte en misselijkheid nog niet begonnen met mijn vrijwilligerswerk. Maandag is het echt zo ver en daar zal ik jullie dus volgende week meer over vertellen!

Het was niet alleen maar kommer en kwel deze week! Betsy heeft haar vrouwtje gestaan tijdens de operatie en is sinds vrijdag alweer thuis! :-)So far so good, nu de uitslag nog.. En al het geld dat ik deze week met in bed liggen heb bespaard is alweer uitgegeven aan souvenirs. Ik ga een doos naar huis sturen om een hernia te voorkomen!

Nog een laatste ding. Mochten jullie mailtjes krijgen met foto´s: OPEN DEZE NIET! De computers hier kennen het begrip virusscan niet en gebruiken mijn mail om van alles te verspreiden. Ik zet alleen foto´s op mijn site! (ik zit nu al bijna drie uur hier, dus de foto´s komen morgen).

Hele fijne Pinksteren in Nederland! Ik hoop voor jullie dat het beter weer wordt! Tot de volgende keer maar weer!

Liefs Ina

  • 03 Juni 2006 - 17:48

    Monika Levinga:

    hee ina leuke foto's van peru ik hoorde het van guus dat je daar zat ik weet niet of je me nog kent maar in ieder ik jou wel geniet lekker daar van de mooie uitzichten enmischien spreek ik je wel een keer mijn mail adres is monika@mixnrg.nl

    groetjes monika

  • 04 Juni 2006 - 07:30

    Lou:

    Wat vervelend dat je zolang ziek bent geweest. Hoop dat je je nu weer wat beter voelt. Ben benieuwd hoe je tocht verloopt... Vast goed, je kunt het!! You go girl:)

    Kus

  • 04 Juni 2006 - 11:59

    René:

    Hallo Ina, Wat maak je toch een prachtige reis. Jammer dat je even geveld bent door je buikproblemen. Je hebt dan wel geen geurcomputer maar door zelf wat gas te produceren terwijl ik achter mijn pc zit heb ik toch het gevoel dat ik je ruik. Wij genieten nu van een redelijke zonnige pinksterzondag en gaan dan de laatste wwek in voor het WK voetbal. Merk je daar in Peru ook wat van. Hier worden de mensen steeds gekker en oranjeder (mooi woord he). veel succes met je Inca Trail! Een echte Heijnen gaat dat halen.

    groet,
    René

  • 04 Juni 2006 - 16:05

    Ans:

    Ik weet wel waar die buikpijn van komt... van al die chocoladetaart ;) Fijn dat het nu weer beter met je gaat! Succes en plezier met (nu echt) je eerste week vrijwilligerswerk en met the Inca Trail! Ik ben nu al benieuwd naar de foto's die je daar gaat maken! Ik mail snel weer! Dikke kus!

  • 04 Juni 2006 - 19:12

    Hellen:

    Lieve ina, wat vervelend zeg van die aanhoudende buikgriep. Ik hoop dat je morgen echt kunt beginnen met werken. Nog bedankt voor de felicitaties, heb een hele leuke dag gehad op de pasar malam. En tuurlijk ga ik voor je langs postkantoor!xhellen

  • 04 Juni 2006 - 21:44

    Gerarda:

    Hoi Ina, probeer je buik vanaf nu rustig te houden want dit lijkt me geen pretje.
    Hier is 1e pinksterdag mooi geweest en morgen ga ik naar Valthermond. Ga ik lekker koken voor jóuw famillie, kan Guido ook eens lekker relaxen. Ik verheug me op je foto's van de Inca-trail. Dit verhaal neem ik weer mee naar oma.
    dikke kus. Gerarda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Ina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 65795

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 April 2015

Sri Lanka en India

07 Februari 2014 - 21 Maart 2014

Yoga en reizen

02 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Strand en backpacken

31 Oktober 2010 - 19 November 2010

Goa, India

26 April 2006 - 25 Juli 2006

Peru, Bolivia en Tanzania

Landen bezocht: