Na 3 weken warmte weer in het koude Nederland - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Na 3 weken warmte weer in het koude Nederland - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Na 3 weken warmte weer in het koude Nederland

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

20 November 2010 | Nederland, Utrecht

Hallo allemaal,

Alweer het laatste verslag van een geweldige reis!

Vakantie aan het strand
De laatste paar dagen in Palolem hebben we niet veel meer gedaan dan zonnen, lezen, souvenirs kopen, yoga en eten. Wat een ontzettend ontspannen plek!

The Butterfly Bookshop
In het kleine dorpje is een bookshop waar ze naast boeken in allerlei talen ook yogalessen en kookworkshops aanbieden. Ik heb een ochtendles geprobeerd; ik was de enige aanwezige, dus ik kreeg een priveles! De docent was alleen meer van het kletsen dan van het bewegen. Het voelde niet als een echte yogales, maar ik heb wel weer allerlei leuke dingen over yoga geleerd.

Kookworkshop
De een-na-laatste avond gingen Karin en Lizanne een kookworkshop volgen bij dezelfde man om te leren hoe alle goddelijke Indiase gerechten gemaakt moeten worden. Ondertussen ging ik op een fantastisch uitkijkpunt een betere yogales volgen, waar ik een Engels meisje heb ontmoet en samen met haar heb gegeten.
De kookworkshop bleek achteraf niet echt een succes. Zowel Lizanne als Karin lagen 's nachts en de volgende ochtend ziek in bed. De laatste dag lag ik dus in mijn eentje op het strand en ging ik af en toe crackertjes en water brengen.

Laatste avondmaal
Onze laatste avond samen, lagen Karin en Lizanne nog steeds ziekjes in bed... geen cocktail als afsluiting van onze mooie reis dus. Ondertussen had ik op het strandterras van ons guesthouse een aantal andere mensen leren kennen (en de zonnegroet geleerd op het strand bij ondergaande zon), waar ik 's avonds mee uit eten ben geweest en toch nog een cocktail mee heb kunnen drinken. Helaas werd ik de laatste nacht ziek...

Terugreis
De terugreis begonnen we dus alle drie als behoorlijk slappe vaatdoeken. Karin was inmiddels gelukkig weer een beetje opgeknapt en mijn buik was redelijk oke, maar het slaaptekort was niet echt een goede start van de lange reis.
Na 2 uur in de taxi, een uurtje vliegen van Goa naar Mumbai en daar 10 uur wachten op het vliegveld... dachten we... Alleen kun en mag je daar nergens relaxt wachten. Toch nog maar een hotel voor een paar uur. Paar uurtjes geslapen en toen weer naar het vliegveld, 3,5 uur naar Dubai, overstappen en toen het laatste vliegtuig in naar Amsterdam waar Marcel Karin/ons stond op te wachten. Nog een laatste trein en bus, en toen eindelijk weer thuis. In de KOU en met Kerstbomen! Het is wel weer even wennen. Ixus is goed verzorgd door Hellen en Henk; ik noem haar vanaf nu Dixus en ze moet op dieet ;-)!

Kriebels
Al met al is het een fantastische reis geweest met ontspanning, inspanning, afzien, comfort, cultuur, strand, natuur op verschillende manieren ;-), heerlijk eten, interessante mensen en dat alles met een heerlijke temperatuur! Ik ben blij dat ik de reis niet in mijn eentje heb gemaakt, maar heb kunnen beleven met Lizanne en Karin. Mijn reiskriebels zijn weer behoorlijk aangewakkerd en het lijkt me fantastisch om meer van het grote India te ontdekken, dit was slechts een tipje van de sluier. Ik ga alvast nadenken over de volgende reisbestemming :-).

Leuk dat jullie weer de verhaaltjes hebben gelezen en tot de volgende reis!

Liefs Ina

  • 20 November 2010 - 11:51

    Ans:

    Welkom thuis! xxx

  • 20 November 2010 - 12:15

    Diederik:

    Hey Ina!
    ook leuk om je reisblog te ontdekken op de dag dat je weer thuis bent! Klinkt als een goeie vakantie!
    Welkom thuis! Donderdag -3 en sneeuw!
    x Died

  • 20 November 2010 - 19:05

    Yvonne:

    Klinkt heerlijk allemaal! Zal wel weer even wennen zijn hier in NL. Tijd voor erwtensoep en gluhwein. Wij hebben bedacht dat we een tripje curacao gaan boeken in het nieuwe jaar. Als voorzorg voordat we de winter weer beu zijn ;-). Tot snel!

  • 21 November 2010 - 10:49

    Betsy:

    eind goed, al goed!..
    En nu maar weer sparen voor de volgende reis!

  • 18 Januari 2011 - 14:25

    Jey:

    Hi Ina
    how was the india trip..seems you liked it.. Heerlijk eten, interssante mensen.. hmm.. i see it in ur kribbel..
    Im in netherlands

    take care
    jey297@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Goa, India

Recente Reisverslagen:

20 November 2010

Na 3 weken warmte weer in het koude Nederland

15 November 2010

Tempels, tempels en tempels

10 November 2010

Cities do sleep in the rain

07 November 2010

Wanna buy sarong?

04 November 2010

Namaste
Ina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 65823

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 April 2015

Sri Lanka en India

07 Februari 2014 - 21 Maart 2014

Yoga en reizen

02 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Strand en backpacken

31 Oktober 2010 - 19 November 2010

Goa, India

26 April 2006 - 25 Juli 2006

Peru, Bolivia en Tanzania

Landen bezocht: