Wanna buy sarong? - Reisverslag uit Arambol, India van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Wanna buy sarong? - Reisverslag uit Arambol, India van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Wanna buy sarong?

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

07 November 2010 | India, Arambol

Helaas, de yogalessen zijn alweer voorbij. Vijf dagen hebben we heerlijke lessen gevolgd en ik heb zelfs op het strand nog even Acroyoga gedaan! Dit is een vorm waarbij de ene persoon op de grond ligt en de ander op de benen zweeft (ik was de zwever). Het is een soort yoga en massage in een, erg leuk! De foto volgt later :-).

In mijn beachhut werd ik een avond nog opgeschrikt door een kat die op mijn bed aan het slapen was... het was iedere keer weer spannend wat voor beest me nu weer kwam vergezellen in mijn hut.

Verjaardag Karin
Vrijdag was Karin verjaardag en uiteraard hebben we dit gevierd! Met slingers, ballonnen en gazang in de ochtend, een stukje heerlijke appeltaart in de middag, en 's avonds een cocktail. Lizanne en ik hadden een taart geregeld voor na het eten, gemaakt door de koks in het yogacentrum.. de chocolade smaakte wel naar meer.

Dewahli
Niet alleen Karin's verjaardag hebben we gevierd. Vrijdag was ook de belangrijkste dag van het Dewahli, festival of light in India. Dit is een Hindoefeest dat vijf dagen duurt. Er wordt vuurwerk afgestoken, overal worden kaarsjes aangestoken en iedereen ziet er op z'n Paasbest uit. Om het feest te vieren hebben we meegedaan aan een chantingsessie met mensen van de yogaschool. Het klinkt wellicht wat zweverig, maar eigenlijk is het gewoon heerlijk zingen met z'n allen!

Strand
Gisteren hebben we Ashiyana na weer een heerlijk fruitontbijtje met een vers mangosapje verlaten. We slapen nu twee nachten in Arambol, dat ietsjes noordelijker ligt aan de kust. We hebben alle drie onze eigen kamer met badkamer voor 200 rupies (nog geen drie euro). Dit dorpje is een stuk levendiger en is een waar paradijs voor de shoppende toerist. Helaas komen niet alle spullen uit de regio en sommige helemaal niet uit India :-). Gisteravond zijn we heerlijk uit eten geweest in een gezellige tent.Ze draaien hier ontzettend veel Bob Marley en Goa trance. Vanavond is er op een aantal plekken live muziek, dus dat gaan we wellicht checken na een heerlijk relaxed dagje op het strand.

Site seeing
Waarschijnlijk vertrekken we morgen naar een plaatsje dat iets zuidelijker ligt en gaan we vanaf daar dagtochtjes maken naar de spicefarm, de oude Portugese koloniale resten en andere attracties.

Hopelijk is daar ook alles goed!
Tot de volgende update!

Liefs Ina

• 07 November 2010 - 12:08

Gerarda:

Nou..... doe maar een paarse dan xx

• 07 November 2010 - 20:35

Betsy:

Karin, nog proficiat!

Ina, ik heb je vandaag rechtstreeks een mailtje gestuurd.