Cities do sleep in the rain - Reisverslag uit Panaji, India van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Cities do sleep in the rain - Reisverslag uit Panaji, India van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Cities do sleep in the rain

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

10 November 2010 | India, Panaji

Alweer een update uit het nu weer zonnige Panaji!

Hippies
De laatste dag in Arambol hebben we heerlijk genoten van het zonnetje en 's avonds wederom een heerlijke maaltijd met curries, noodles en rijst. Zondagavond zijn Karin en ik de plaatstelijke live muziek gaan bewonderen, wat er op neer kwam dat we applaudiseerden voor een paar oude hippies met gitaren die waren blijven hangen in en uit de jaren '60 onder het genot van een te zware pina colada :-).

Stad
Maandagochtend zijn we vertrokken naar de hoofdstad van de provincie Goa: Panaji. We slapen hier voor een belachelijk dure prijs van 700 rupie... bijna 12 euro, en de hospita is een nogal strenguitziende dame.Gelukkig wel lekker geslapen!
In de middag hebben we de stad een beetje verkend en veel rondgewandeld. 's Avonds zijn we na een heerlijk etentje naar de bioscoop geweest. De Bollywood film "Action Replay" was erg grappig om te zien, met zang, dans en over the top acting. Maar het meest hilarische was het volkslied dat voorafgaand aan de film gedraaid werd en dat iedereen uit zijn/haar stoel deed opspringen... Stel je voor dat wij voor iedere film het Wilhelmus zouden horen?! (Een dag eerder zijn we in het hostel gevraagd om als figuranten mee te spelen in een Bollywood movie :-), maar dat pastte helaas niet in ons reisschema.)

Moesson
De film duurde tot een uur of half 1 en we dachten een taxi naar het hostel terug te nemen. Helemaal toen het met bakken uit de hemel bleek te komen. Er was alleen in de verste verte geen texi te bekennen en de mannetjes die een taxi voor ons belden durfden pas na 45 minuten wachten toe te geven dat het niet meer zou lukken. Nog maar een optie: ruim een half uur lopen door de stromende regen. Eenmaal in het hostel konden we er gelukkig alweer om lachen.

Bezienswaardigheden
Gisteren hebben we een all-day toer gedaan naar de siteseeings in de regio. We hebben een Hindoeistische tempel bezocht, een aantal Portugese kerken in Old Goa, een aangelegde vlindertuin (ze konden nog wel iets leren van de dierentuin in Emmen) en een spicefarm, waar ze allerlei kruiden verbouwen. Erg interessant om te zien hoe alles groeit en bloeit (o.a. ananas, peper, gember, citroengras, vanille, kardemon). Het bizarre is wel dat de meeste gewassen geimporteerd blijken, vooral uit Indonesie.

Tempels
Vandaag is een rustig dagje, beetje lezen en bijkomen van de eerste nacht met onrustige darmen. Vanavond nemen we een elf uur durende nachtbus naar Hampi, de stad die bekend staat om de grote hoeveelheid Hindoestische tempels. Daar verblijven we 1 of 2 nachten en vanaf daar reizen we door naar Palolem, in het zuiden van Goa, waar de mooiste stranden liggen. Geen slechte vooruitzichten dus!

De volgende keer weer wat foto's!

Groet,
Ina

• 10 November 2010 - 10:55

Lou:

Wat een geweldige verhalen Ien& Kaar.
    Wat zijn jullie heerlijk aan het genieten!

Ik blijf jullie volgen (hmm dat klinkt wel een beetje stalkachtig;))

• 14 November 2010 - 14:20

Anniek:

Lieve Ien,

Eindelijk tijd om je verhalen even goed te lezen,....en het klinkt GOED! Je straalt op de foto's, zeker die met de gele bloem! Jij lijkt de bloem wel! :)

Geniet!