Tempels, tempels en tempels - Reisverslag uit Pololem, India van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Tempels, tempels en tempels - Reisverslag uit Pololem, India van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Tempels, tempels en tempels

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

15 November 2010 | India, Pololem

Na 2 nachten in de stad Panaji hadden we het wel weer een beetje gehad met de stadse drukte en hebben we een elf uur durende bus genomen naar Hampi in het binnenland. Uiteraard zien de foto's van de bus er altijd florisanter uit dan de realiteit... Maar goed een beetje afzien hoort bij backpacken :-).

Tempels en stenen
Hampi is een dorp met een enorme hoeveelheid tempels uit allerlei verschillende tijdperken. Sommige zijn pas onlangs ontdekt, andere al langer. Nadat we hadden in gecheckt in een hostel zijn we een beetje gaan rondkijken. Naast de tempels bestaat de omgeving van het dorp uit heel veel grote stenen. Het is een behoorlijk surrealistisch kunstwerk, het lijkt als of reuzen stenen hebben neergelegd en er mikado mee hebben gespeeld. Na een goede nacht met slaap hebben we een toer met een riksja gedaan die ons langs alle bezienswaardigheden heeft gebracht.

Pizza
Er is in Hampi niet zo heel veel te beleven (naast het zien van schattige puppies, eekhoorns en aapjes!), dus we hebben heerlijk gelezen en de lekkerste pizza gegeten! Het was een uurtje wachten, maar het was het waard.

Trein
Om onszelf een busrit van 11 uur terug te besparen hebben we de trein geboekt naar Margao om vanuit daar direct door te reizen naar Palolem, waar we nu zitten. De trein vertrok om 06:30,dus het opstaan was nachtwerk. Toen de trein om 07:00 aankwam, moesten we haasten om onze coupe te vinden en heel snel instappen. 10 seconden nadat ik mezelf naar binnen had gehesen vertrok de trein. De zitplekken waren prima en we zaten tegenover (dat denken we tenminste) een pasgetrouwd stelletje en een aantal mannen, waar we nog een praatje mee hebben gemaakt.
Het uizicht van de trein was afwisselend, van een vlak Nederlands landschap tot bergen met prachtige watervallen. Wat overal bleef opvallen was de poepende en plassende mensen langs de kant van de weg 's ochtends vroeg :-).

Mooiste strand van Goa
Na een prima treinrit en een taxirit van een uur zijn we aangekomen in Palolem, waar het mooiste strand van Goa is. Palmen, een warme zee en wederom genoeg eettentjes met heerlijk voedsel. Gisteravond hebben we verse vis gegeten met groente, sla, rijst en aardappelen voor 4 euro :-).
We slapen in een guesthouse op ongeveer 100 meter van de zee. Als ik in bed lig, kan ik de golven op de kust horen slaan. Verder doen we hier niet zo heel erg veel :-). Vanochtend heb ik een 'yogales' gevolgd, maar het leek als of ik meer ervaring had dan de docent.. Hij vertelde wel allerlei leuke verhalen over het ontstaan van yoga, dus toch nog een hoop geleerd!

We blijven hier rondlummelen en genieten van het strand tot donderdagochtend, dan begint de lange reis terug naar huis.Met het vliegtuig van Goa naar Mumbai, daar hopelijk even de stad in om een filmpje te pakken en te eten, dan door naar Dubai en dan de laatste vlucht naar Schiphol.

Wie heeft er op mijn hoofd gepoept?
Nog even een laatste anekdote :-).
Bij aankomst in ons huidige hostel (na de treinreis waarin ik nauwelijks iets heb gedronken om mezelf het toilet te besparen), ging ik direct even naar de wc. Daar kreeg ik toen ik doorspoelde even een behoorlijke schrik te verduren... er probeerde een kikker uit de pot te springen! Die zat er dus al.... :-). Maar wees niet bang, hij leeft nog!

Goed, ik ga er een einde aan breien. Tot over een weekje in Nederland!

Liefs Ina

• 15 November 2010 - 12:48

Blin:

Hoi Ien,

Geniet nog van de laatste paar relaxte dagen!!

lfs
    blin

• 15 November 2010 - 13:29

Loutje:

Geniet nog van jullie laatste dagen!

Tot bels!
    Kus

• 15 November 2010 - 14:25

Alexander:

Klinkt zo leuk allemaal, afgezien an de kikker dan..

Jammer dat het alweer bijna voorbij is.

Goede reis terug

x

• 15 November 2010 - 18:32

Marieke:

Hey Ien,

Geniet nog even van je fijne en relaxte vakantie in India!!

Tot snel! Liefs, Marieke

• 16 November 2010 - 21:04

Hin:

Hahaha, kikkers in toilet-potten. .mooi verhaal :-).

Nog veel plezier op je mooie reis!

• 17 November 2010 - 19:45

Irene:

Jeetje Ina, dat vertel je ons ook niet ff dat je je verhalen op deze site gooit! Maar wel leuk om het toch nog te ontdekken! Klinkt alsof je een hele fijne, lekkere vakantie heb! Geniet er nog even van tot donderdag! Tot maandaaaggggg!
    x Irene