Crazy Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Crazy Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Crazy Bangkok

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

22 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Floating market
Na een treinreis van 15 uur (best redelijk kunnen slapen!) kwamen we aan in Bangkok. Na twee keer alleen het vliegveld en het station te hebben gezien was het deze keer tijd om de stad te verkennen. Spullen op t station achtergelaten en direct met de taxi en bus (2uur) naar de Floating Market. Wreed, wreeeeed afgezet voor een boottrip van een uur waarbij we tussen honderden andere toeristen langs souvenirswinkeltjes werden gevaren... Geen rustig water of groentestalletje gezien... Geen aanrader dus.

Koh San Road
Weer twee uur terug met de bus, taxi en op zoek naar een hostel. In een toeristische straat twee Britten aangesproken, die enthousiast waren over hun eigen hostel en er naar op weg waren.  Prive begeleiding naar een schone kamer met airco, eigen badkamer en heerlijke bedden. :-)

S avonds een beetje rondgewandeld in dé toeristenstraat van Bangkok: Koh San Road. We vonden de hektiek reuze meevallen, al is er vast meer dat we niet gezien hebben...

Maandag hebben we weer wat tempels bekeken, een ijsje gegeten en rondgeslenterd. S avonds weer lekker gegeten, een biertje gedronken met een Fransman die een jaar aan het reizen is en goed Engels sprak.  Op straat een bamboeworm gegeten (ja we hebben de foto's!). Om de avond af te sluiten nog een drankje in de Rooftop bar met live muziek en Nederlandse prijzen.. Was ff schrikken! Net als de ratten die soms groter zijn dan de katten!

Bling bling
Gisteren hebben we the Grand Palace en alle bijbehorende bling bling bekeken en een rondje door China Town gelopen waar we Indiaas hebben geluncht. Over culteral fusion gesproken ;-). Aan t einde van de middag raakten we aan de praat met een Australiër die na 5 jaar (!) weer op weg was naar huis. Daarna met hem en een Zweed gegeten, biertjes gedronken, heel veel gelachen... Nog meer biertjes gedronken, gedanst en 'ietwat' aangeschoten te laat naar bed. What happens in Bangkok... Stays in Bangkok.

Verwendagje
Vandaag op onze laatste dag hebben we onszelf (wederom :-)) in de watten gelegd met een manicure, pedicure en voetmassage, en dit alles voor het luttele bedrag van 10 euro. Ik stel voor dat we dit in Nederland ook gaan introduceren! Nu hebben we nog een paar uurtjes te overbruggen totdat we naar t vliegveld gaan. Nog een laatste Pad Tai en dan zit onze heerlijke vakantie er al weer op. We zullen wat warmte voor jullie mee terug nemen!

Statistieken: aantal...
Bedden: 7
Gelezen boeken: 4
Uren in de trein en bus: minstens 45
Yogalessen: 3
Verbrand: 1
Keer dezelfde gedachten als Malou: dagelijks :-)
Massages: 5
Muggenbeten: te veel
Bekeken tempels en gouden boeddha's: ontelbaar!

• 22 Februari 2012 - 12:07

Belin:

Goede reis chicas!!!

• 22 Februari 2012 - 20:44

Karin:

Cool!!! Goeie terugreis! Kus

• 22 Februari 2012 - 22:57

Ixus En Maarten :

Leuk dat je het zo naar je hebt gehad. Kaartje bekeken en dan valt op dat je erg ver weg bent. (wel 4 keer meer dan ik per jaar totaal fiets! en dan nog geen je lange treinreizen erbij gerekend). Oh Ixus wil ook iets zeggen... toe maar doe maar:... "Miauw" (=die kerel spoort niet)
    .... dus namens ons (toch?) wel thuis.
    Groet van Maarten en Ixus toch...? "Ja-ah, kijk Maarten, nagels...." Aaahhhh

• 23 Februari 2012 - 15:16

Miss:

Jaa goeies Reis!! Ziet er goed uit!! Tot gauw lieffie! Kan ik allessss horen!!