Zen en jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Zen en jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Zen en jungle

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

17 Februari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Zondagavond zijn we na een treinreis van bijna 12 uur aangekomen in Chiang Mai. Na een korte taxirit was ons goedkope hostel (à 2,50 pp) snel gevonden. Spullen gedropt en een heerlijke pizza  gegeten met een Chang biertje. Daarna nog even langs een markt gelopen en op de markt een voetmassage genomen voor 1,50 voor 30 min :-).

Tempels
Na een goede nachtrust hebben we maandag eerst wat dingen geregeld (treinticket, trekking en was) en zijn we de stad gaan bekijken: grote tempels, kleine tempels, gouden Boeddha's en zilveren Boeddha's. Beetje gewandeld, nieuwe boeken gekocht, drankje gedronken en nog meer tempels bezocht.

Monk chat en mantra's
Bij een van de grotere tempels hebben we gesproken met een monnik (uit Laos) over zijn leven als monnik: 4 uur opstaan, meditatie en mantra's, ontbijten, studeren en s avonds nog een keer meditatie en mantra. De meeste jonge monniken zijn monnik omdat ze op die manier kunnen studeren en stappen na hun afstuderen uit het monnikenbestaan.

Zen- dag
Dinsdagochtend heb ik een heerlijke yogales gevolgd bij YogaTree. Het is grappig om te merken dat de yogataal een internationale taal is! Yoga leeft volgens mij wel in Thailand, aangezien er waterflessen verkocht worden met daarop de zonnegroet!
 Vervolgens gelunched, nog meer tempels bekeken en een heerlijke Thaise massage genomen, volledig verantwoord in de vrouwengevangenis! Vrouwen krijgen op deze manier de kans om een beroep te leren en wat geld te verdienen voordat ze op vrije voeten komen. En wij hebben daar met alle liefde 4,5 euro pp aan bijgedragen voor een uur :-). Compleet ontspannen hebben we 's avonds deelgenomen aan een o
meditatieworkshop door monniken. Vooraf hadden we met de monnik gesproken (uit Cambodja) die de meditatie begeleidde. Hij haalde mij aan het einde van de workshop naar voren om de groep enkele yogaposes te leren! Erg grappig om 15 toeristen en 3 monniken (in gewaad!) yoga te zien doen. Een heerlijke, interessante  en ontspannen dag!

Olifanten en jungle
Na zoveel relaxtheid tijd voor actie! Met een groep (Frans gezin, Frans stel en 2 Letse meiden) zijn we een trekking gaan doen. Een olifantentripje, een flinke wandeling door mooi berggebied en een watervalletje verder, kwamen we aan bij onze slaapplek. Een open plek in het bos waar een familie woont met wat kippen, zwijntjes, honden en een kat.  Onze gids JJ had heerlijk gekookt, daarna nog even bij het kampvuur gezeten en sterren gekeken, maar het werd al snel fris. Ook 's nachts werd het behoorlijk koud in onze grote hut met matrasjes, dekentjes en klamboes. Brrr. Na een ontbijt was het tijd voor de tweede wandeling door mooie natuur (het leek af en toe op een schilderij van Bob Ross :-)). Om de trip af te sluiten, hebben we nog een kort stukje gevaren op een bamboevlot. Een leuke trip! Alleen jammer dat de groep niet echt gezellig was. Fransen socializen over het algemeen vrij weinig omdat ze niet zo goed Engels spreken (ons middelbare school Frans komt ondertussen weer aardig omhoog!) en de twee Letse meiden stonden alles behalve open voor contact... Gelukkig hebben Malou en ik het erg gezellig samen!

Laatste dag Chiang Mai
Vies en moe kwamen we na de trip terug in Chang Mai.. Bleek ons cheape hostel vol te zitten (ondanks onze reservering), dus we zitten nu op een dure  luxere plek à 7,50 per persoon per nacht....:-) Vandaag doen we het lekker rustig aan, einde van de middag willen we naar de bioscoop en daarna nog naar een markt. Chang Mai is een heerlijke en relaxte stad, vol met plekken waar ze goede koffie en verse sapjes serveren, dus we vermaken ons prima!
 Morgen pakken we de trein voor een 12 uur durende reis naar Bangkok. De laatste stop van onze reis voordat we terugkeren naar het koude Nederland!

Liefs

• 17 Februari 2012 - 06:10

Belin:

Haha mooie aanwinst voor je yoga trackrecord...monniken in de klas :-)

Geniet er nog van dames!!

Liefs
    Blin

• 17 Februari 2012 - 07:29

Dorus:

Leuk om te zien/lezen dat jij het ook leuk hebt in chiangmai. Als je tijd hebt, blijf er dan even tot zondag, dan is er (een enooooorme) markt. Erg leuk om te zien! En check ook zeeeeker even de rooftop bar!
    Vette shit!!

Groet,

Je little bro

O lees nu dat dat niet kan, anyway, veel plezier

• 17 Februari 2012 - 07:52

Kim Bakker:

Wat moet dat allemaal genieten zijn! Heerlijk om je verhalen te lezen!

• 17 Februari 2012 - 10:36

Betsy:

Zo te lezen hebben jullie het enorm naar jullie zin. Wat een timing om net met dit winterweer hier, dáár te zitten. Als jullie terug zijn is het bijna voorjaar. Ik kijk er naar uit en ook naar jullie behouden terugreis.

• 17 Februari 2012 - 10:42

Betsy:

Hoi Ina en Malou, jullie hebben het enorm naar jullie zin, zo te lezen; houden zo! Wat een timing om net met dat winterweer hier, dáár te zijn.
    Als jullie terug zijn is het bijna voorjaar. Ik kijk ernaar uit en ook naar jullie behouden thuiskomst.

• 17 Februari 2012 - 11:51

Anne:

chica! wat een lekker afwisselende reis :), nog veel plezier de laatste week!

• 20 Februari 2012 - 16:17

Cees:

Klinkt nog steeds supergoed! En vooral foto twee vind ik er leuk uit zien... Komt mij niet vaak voor, maar onderhand heb ik veel zin om al je foto's te gaan bekijken met de bijbehorende verhalen...

Overigens: ter stimulering; ik heb ergens gehoord dat je vliegtuig missen een halsmisdrijf is in Thailand... Linearect naar de Bangkok Hilton... Gewoon netjes naar Nederland terugkomen dus ;-).

• 23 Februari 2012 - 15:19

Moowj: