Tempels en Boeddha's - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Tempels en Boeddha's - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Tempels en Boeddha's

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

12 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Met het zand van Ko Tao nog tussen onze tenen, kwamen we na een boottrip (3uur), wachten (5 uur), een nachttrein (9 uur) een overstap in Bangkok en nog een trein (1,5 uur) aan in Ayuthaya. Een goddelijke douche in ons cleane hostel en een sandwich later waren we weer het vrouwtje ;-). Klaar voor sight seeing: Boeddha's en tempels.

Met een toeristenbootje hebben we een aantal grote tempels langs de rivier bezocht. Een aantal plekken worden nog gerenoveerd na de overstromingen van vorig jaar oktober, het water kwam op veel plekken een meter hoog. De grote gouden Boeddha's zijn gelukkig gespaard gebleven en glitterden enorm!

's Avonds hebben we samen met een Belgische, Zweedse en Argentijnse een avondmarkt bezocht. Een tiendaags festival met een spectaculaire dansshow, kraampjes met eten en oude ambachten deden een beetje denken aan de Thaise versie van het Sivo festival in Odoorn ;-). Onder het mom van een brutaal mens (met een beperkt budget) heeft de halve wereld, ritselde de Zweedse bij meerdere kraampjes wat hapjes om te proeven. Aan gefrituurde insecten hebben we ons (nog?) niet gewaagd. Wel een nieuwe zonnebril gekocht voor een euro :-).

Na een heerlijke nachtrust was het zaterdag tijd voor meer cultureel vermaak. We hebben een tuk tuk gehuurd die ons in drie uur langs de belangrijkste tempels en ruïnes bracht. Wat mooie foto's en uitzichten later was het tijd om schaamteloos niets te doen, een vruchtensapje te drinken en een boek te lezen op het terras van Tony's Place.

Het is bizar hoe georganiseerd alles hier is en hoe soepel het reizen verloopt. Na onze reizen in India, Indonesië en Peru is dit appeltje eitje. De Thaise mensen zijn aardig al is er weinig sprake van echt contact. Ze zijn bescheiden en rustiger dan bijvoorbeeld Indiërs en Indonesiërs, maar ze zijn ook niet echt geïnteresseerd in de toeristen buiten het serveren van Pad Thai en het rijden van de Tuk Tuk om. De komende week gaan we ervaren hoe dat in het noorden is.

We zijn net aangekomen in Chiang Mai na een treinrit van elf uur. Tijd voor bier en pizza :-)

Ina

• 12 Februari 2012 - 16:56

Cees:

Klinkt goed man! en heerlijk relaxt!
    Eten, uitstapjes, lezen, en fruitsapjes, hmmm.
    Wel nog even insecten eten hoor!
    -X-

• 12 Februari 2012 - 17:03

Gerarda:

Hee Ina, Ik was op dezelfde plaatsen, en heb dezelfde foto's.
    Prachtig hé?? Geniet van al het moois. groeten xx

• 13 Februari 2012 - 15:10

Anniek:

Heerlijk Ien! Lekker genieten van het niets doen, je hebt immers vakantie he? ;) Liefs! (en sla die insecten maar over, haha)

• 15 Februari 2012 - 21:28

Karin: