Koninklijke afsluiting van t zuiden - Reisverslag uit Mysore, India van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Koninklijke afsluiting van t zuiden - Reisverslag uit Mysore, India van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Koninklijke afsluiting van t zuiden

Blijf op de hoogte en volg Ina

07 Maart 2015 | India, Mysore

Hallo,

Ons laatste bericht uit Zuid-India!
Woensdagmiddag zijn we in Mysore, de paleizenstad, aangekomen na een busrit van 3uur. Na t inchecken in t hotel hebben we een wandelingetje gemaakt door de stad, langs het koninklijke paleis en een mooie markt, tot dat het enorm begon te plenzen. 's Avonds hebben we ons met de auto-riksja naar een hip restaurantje laten brengen waar live gezongen werd en waar we lekker en gezond hebben gegeten.

Om wat meer te leren over de stad hebben we een ochtendwandeling gemaakt met een gids. Dit was ontzettend leuk om te doen! Hij vertelde vol enthousiasme mooie verhalen en had op al onze vragen een antwoord. Na wederom een heerlijke dosa zijn we 's middags onze eerste yogales in India gaan ervaren. Voor de kenners: het was een ashtanga inspired class. De docent viel tegen, goede uitleg was ver te zoeken en we betaalden meer dan bij sommige studio's in Utrecht. Het mantra zingen tussen de asanas door was gelukkig wel heel fijn. Daarna voor de tweede keer organic en lekker gegeten.

Wist je dat:
- de muizen ondergronds leven in Moussore (grapje van Tim :-))
- het paleis iedere zondag 45 min verlicht wordt met 97.000 speciaal gemaakte lampen
- de vakantie iedere pinbeurt duurder wordt door de kelderende euro...
- we een pakketje naar huis hebben gestuurd met de eerste souvenirs en gelezen boeken

Gisteren hebben we het beroemde paleis van binnen bezocht: wauw! Veel pracht en praal, fantastisch houtsnijwerk, mooie kleuren en een goede audio-tour. 's middags zijn we met de bus een heuvel opgereden om ook daar een paleis te bekijken, dit was helaas gesloten vanwege restauratie. Dus na het drinken uit een kokosnootje zijn we weer terug de stad in gegaan om onze schone was op te halen. 's avonds weer lekker Indiaas gegeten en met de taxi in de tweede plensbui terug naar t hotel.

Vandaag treinen we naar Bangalore om morgenvroeg het vliegtuig naar Dehradun in t noorden te pakken (met een overstap in Delhi). Maandag begint daar de yogacursus. We kijken er na 5 weken non-stop reizen wel naar uit om de rugzak uit te pakken en bijna 3 weken op een plek te kunnen verblijven. Daarnaast schreeuwt mijn lijf om yoga, dus ook de cursus komt als geroepen!

Er is weinig WiFi te vinden in Dehradun, en ik heb me een Facebook-detox voorgenomen :-), dus de komende tijd iets minder info vanuit hier. Voor leuke nieuwtjes zijn we natuurlijk wel via sms te bereiken.

Liefs!