Bitter sweet Kandy - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Bitter sweet Kandy - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Bitter sweet Kandy

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

17 Februari 2015 | Sri Lanka, Negombo

De 7 uur durende treinrit van Ella naar Kandy was zeer comfortabel. De trein was nieuw, de zitplekken ruim en het uitzicht mooi. We hebben wat gelezen, muziek geluisterd, gedommeld en naar buiten gekeken. Eenmaal in Kandy regende het helaas en het hotel, dat er op de foto's zo mooi uitzag, voelde als vergane glorie. Het bed was klein, de kamer krap, de mieren liepen overal en wij waren de enige gasten in het grote gebouw. Het mooie uitzicht maakte dit een beetje goed.

Na een teleurstellend ontbijt in het spookhotel hebben we Valentijnsdag doorgebracht in de stad. Er ligt een groot meer midden in het centrum waar we een rondje omheen hebben gelopen, we hebben wat geshopt, heerlijke koffie gedronken en snackjes gegeten.
Een van de must-do's hier is het bezoeken van een traditionele dansvoorstelling. Er werden verschillende dansen opgevoerd door vrouwen en mannen in mooie outfits onder begeleiding van verschillende trommels. Erg leuk om te zien. Het lopen over vuur en het eten van vuur was wel indrukwekkend (zie t filmpje).

Wist je dat:
- er hier verkopers zijn die dag en nacht de eerste paar maten van Für Elise laten horen....irritant!!
- Tim naast spinnen ook goed kakkerlakken blijkt te vangen
- we gisteren ons eerste ijsje hebben gegeten

Na een tweede nacht in t hotel en een iets beter ontbijt was het alweer tijd om Kandy te verlaten. De trein bracht ons deze keer naar Negombo, net boven Colombo en dichtbij het vliegveld. 7 slaapplekken en 6 reisdagen in 2 weken... Het was tijd voor even helemaal niks doen! Dit hotel is heerlijk op 100 meter van het strand.

Maandag hebben we een "pyjamadag" gehouden; uitgeslapen, ontbijt op bed en in de loop van de middag een duik in de zee en verder niets, heerlijk :-). Vandaag gaan we Sri Lanka alweer verlaten en begint ons Indiaase avontuur. We vliegen vanmiddag van Colombo naar Madurai waar we de mooiste tempels van India gaan bekijken.

Tot in India!

Tim en India