Rust in India - Reisverslag uit Dehradun, India van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Rust in India - Reisverslag uit Dehradun, India van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Rust in India

Blijf op de hoogte en volg Ina

11 Februari 2014 | India, Dehradun

Met een waterfles gevuld met heet water in bed onder drie dekens lig ik dit te typen op mijn iPad. Vandaag (maandag) heb ik mijn eerste yogales gehad in het Yog Ganga centrum in Dehradun en boodschappen gedaan met een boodschappenlijstje in het Hindi.

Afgelopen vrijdag bracht Tim me weg naar Schiphol. Na een vlucht van 3,5 uur had ik 3 uur wachttijd in Istanbul die ik deels heb gevuld met New Girl afleveringen en een yoghurtijsje. Na 6,5 uur en weinig slaap kwam ik aan in Delhi, nog 3 uur wachten en een busritje naar de andere terminal later, stapte ik in het laatste vliegtuig naar Dehradun. Tot slot restte er nog 1,5 met de taxi. En dan nu het interessante deel :-).

Ik deel een enorm groot en nieuw huis met 5 andere yogastudenten uit Japan, Canada, VS, Brazilië en Frankrijk. Ik ben veruit de jongste, de Japanse ziet er uit als 30, maar is 42, de rest is in de 60. (Dus geen leeftijdsexcuus voor het niet doen van yoga ;-)). Mijn slaapkamer is relaxt met een eigen badkamer en warm water douche. We doen zelf boodschappen en geven dit aan de dame die simpel en lekker voor ons kookt a 35 roepie pp per dag (minder dan 50 cent). Om een goede voorraad te hebben van rijst, kruiden en 4 verschillende soorten dahl, had de vrouw des huizes een boodschappenlijstje voor ons geschreven in het Hindi. Gelukkig was de marktkraam man zo aardig om alles voor ons te verzamelen.

Zodra de zo'n schijnt is het heel aangenaam warm, als ie wegblijft zoals vandaag, heb ik al mijn kleren aan... Ongeveer 4 of 5 lagen. Hopelijk wordt het warmer de komende weken, want verwarming kennen ze niet en de marmeren vloer is koud!!!
Ook in de prachtige yogaschool midden in een ontzettend mooie tuin is het koud! We zijn in totaal met een groep van 35 mensen van over de hele wereld met veel en weinig yoga ervaring.

In de eerste yogales hebben we weinig asanas (houdingen) gedaan; Rajiv, de docent vertelt veel en benadrukt dat echte yoga niet om de buitenkant gaat maar om de binnenkant en het onderzoeken van jezelf. Dit gaat gepaard met geschreeuw en veel grappen. Morgen krijgen we les van zijn vrouw Swati.

Nog wat wetenswaardigheden:
- de dichtstbijzijnde plek met WiFi is 15 min lopen
- we uitzicht hebben op prachtige bergen die het begin zijn van de Himalaya
- er lopen hier overal apen en honden los rond, ook wat koeien
- het voor Indiase begrippen een heel rustige plek is

Genoeg voor een eerste update!
De volgende keer meer over de yogalessen en wat sightseeing in de buurt.

Veel plezier met de Olympische spelen!
Ina

  • 11 Februari 2014 - 07:20

    Joyce:

    Wauw geweldig In(di)a!!!
    Zo bijzonder en heeft op mij n onuitwisbare indruk gemaakt!
    Enjoy met al je zintuigen!!!
    dikke knuffel Joyce

  • 11 Februari 2014 - 08:08

    Kim:

    Leuk Ina! Ik zal je op de voet volgen!
    In Sotji hebben de heren op 500 meter weer goud, zilver EN brons gehaald!
    Ik vertrek donderdag naar heel koud en wit New York.
    Geniet!

    Kim

  • 11 Februari 2014 - 09:47

    Roland:

    Cool! :-)

  • 11 Februari 2014 - 11:01

    Hiske:

    Leuk om te lezen, Ina. Ik hoop dat de grappen een beetje leuk zijn, van lachen word je warm. Geniet ervan!

  • 11 Februari 2014 - 16:21

    Tim:

    Ik vind dit leuk

  • 11 Februari 2014 - 17:16

    Gerarda:

    Lieve Ina, ik was vast van plan je even goeie reis te wensen vóor je zou vertrekken. niet van gekomen. Gelukkig kan k je nu een hele fijne tijd toewensen. Geniet van alle mooie en interessante dingen die op je pad komen. Pas goed op jezelf, dikke kus. Gerarda

  • 11 Februari 2014 - 21:42

    Blin:

    Ik stuur je warme (verwarmings)stralen!! Klinkt heerlijk verder!!

  • 12 Februari 2014 - 07:07

    Karin:

    Lieve Ien, hoop voor je dat het snel warmer wordt! Enjoy de yoga. Liefs!

  • 12 Februari 2014 - 15:17

    Betsy:

    Hoi lieve schat, mooi verhaal! jammer van de kou; moest van Guus zeggen dat hiji in zijn korte broek op de fiets zit op het terras. Maar niet in India! Geniet er verder van. altijd fijn om iets van je te horen.

  • 03 Maart 2014 - 13:15

    Guus:

    NewGirl is cool! Jij ook!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Dehradun

Ina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 65791

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 April 2015

Sri Lanka en India

07 Februari 2014 - 21 Maart 2014

Yoga en reizen

02 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Strand en backpacken

31 Oktober 2010 - 19 November 2010

Goa, India

26 April 2006 - 25 Juli 2006

Peru, Bolivia en Tanzania

Landen bezocht: