Incredible India - Reisverslag uit Madurai, India van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslag uit Madurai, India van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Incredible India

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

24 Februari 2015 | India, Madurai

Hallo allemaal,

We zijn nu een week in India en vanaf t moment dat we gingen vliegen werden de verschillen zichtbaar. In de rij voor de douane stonden we met vier Indiase mannen die zonder reden heel erg dicht op je gaan staan en iedere kans aangrijpen om een plekje voor te dringen (als of t vliegtuig daardoor eerder vertrekt :-)). Na een uurtje onrustig vliegen in een klein vliegtuig kwamen we aan in Madurai waar we (slechts) 2 formulieren moesten invullen. Uiteraard verdrongen de taxi-chauffeurs zich om ons een rit aan te bieden nog voordat we de pinautomaat bereikt hadden: welkom in India!

Het hotel was redelijk. Schoon, mooi en comfortabel hebben hier andere standaarden dan in Sri Lanka, maar ach voor €16 per nacht was het prima. De tempels, dé bezienswaardigheid, waren op 5 minuten lopen en waren bovenverwachting mooi! De eerste keer zijn we door het enorme complex geleid door een gids die ons allerlei verhalen vertelde over de vele beelden die we zagen. Ongelofelijk hoe zo'n enorm complex in 500 jaar (tussen 1200 en 1700) gebouwd is en nu nog steeds zo staat te schitteren. De volgende dag zijn we er zelf nog een keer doorheen gelopen om het wat beter te bekijken.

Wist je dat:
- we in Madurai een hele aardige kleermaker ontmoet hebben die twee mooie bloezen voor Tim heeft gemaakt
- we ontzettend lekker hebben geschransd van de Indiase keuken in Madurai
- Tim heeft gevoetbald met de locale op t strand en weer continu op de foto moet met allerlei Indiase mannen

Ook het Ghandi museum maakte indruk op ons beide. Het verhaal van de Britse overheersing werd uitgebreid verteld en de rol die Ghandi speelde in de beëindiging van de bezetting. Bizar dat het nog maar zo kort (tot 1947) geleden is dat Groot-Brittannië dacht de baas te zijn over een heel sub-continent. Dat de bureacratie niet met de Britten is vertrokken werd wel duidelijk toen we treintickets gingen kopen: 3 loketten, 2 formulieren, onnodige kopietjes makend, 1 gesprek met de ticket supervisor en ruim een uur later hadden we de tickets binnen. 8 uur in de trein voor €2,10 pp... Uiteindelijk werden het 11,5 uur, maar geld terug vragen is hier nog meer gedoe dan bij de NS ;-).

De nachttrein bracht ons naar het strand van Varkala waar we verblijven in een luxe bungalow met een mega-kamer, mega-badkamer en een veranda op 2 minuten van het strand. Weer even rust na de hectiek van de stad, heel erg fijn! Helaas werd ik licht ziekjes en heb ik 1,5 dag in bed gelegen met water en crackers. Maar goed, als je ergens ziek moet worden dan maar hier (met airco en WiFi). Het gaat nu weer een stuk beter en we hebben besloten nog 2 nachten te blijven, zodat ik volledig aangesterkt weer verder kan. Ons plan is om vanaf hier de trein te pakken naar Allepey en daar een tocht te maken over de beroemde backwaters. We hebben er zin in en genieten eerst nog even van de rust en de zee hier.

• 24 Februari 2015 - 13:25

Betsy:

Hoi lieve schatten, wat goed om te lezen dat je je weer beter voelt, Ina. Tim veel plezier met de locals.
    Hug van Betsy

• 01 Maart 2015 - 17:44