Paradijs? - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Paradijs? - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Paradijs?

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

08 Februari 2015 | Sri Lanka, Tangalla

Na een heerlijke rustige nacht slaap in het fort van Galle (het was zo stil dat ik zelfs de houtworm kon horen knagen :-)) en een goed ontbijt hebben we de bus gepakt naar Tangalla aan de zuidkust. De busrit verliep soepel, al moest ik af en toe even mijn ogen dichtdoen wanneer de buschauffeur gevaarlijke capriolen uithaalde. Na ongeveer 3,5 uur reizen kwamen we aan. Nog een kort ritje met de tuktuk en we zijn gearriveerd in het paradijs!

We hebben een hutje op minder dan 100 meter van het strand met een fantastische badkamer en een soort hemel/klamboebed. Helaas is de zee te verraderlijk om in te zwemmen, dus koelen we af en toe onze voeten in het lauwe water. O en had ik al iets gezegd over de mooie sterrenhemel ;-).

Wist je dat:
- er soms ongevraagd enorme spinnen in je huisje komen...
- Tim een nieuwe hobby heeft gevonden in het fotograferen van krabbetjes
- ons huis een voetenbadje heeft met iedere ochtend verse bloemen :-)

Het eten en de verse vruchtensappen zijn hier geweldig. Gisteravond hebben we verse kreeft gegeten; life is sweet o yeah :-). Verder doen we hier vrij weinig. Beetje lezen, wat relaxen in de hangmat en goed slapen, de wallen beginnen langzaam wat op te trekken. Ik heb de achterkant van mijn onderbenen licht verbrand, Tim is rood vanaf zijn voeten naar boven...

Na drie nachten is het morgen tijd om verder te reizen. We hebben een kamer geboekt in een plaatsnaam die nauwelijks uit te spreken is. Vanaf daar gaan we dinsdagochtend op safari, op zoek naar olifanten, mooie vogels en andere beesten. Vervolgens verblijven we twee nachten in Ella in de buurt van theeplantages.

Kortom; alles goed hier, de vakantie is begonnen!

Warme groet uit zonnig Sri Lanka

• 08 Februari 2015 - 17:47

Marjan:

Hoi Tim en Ina,
    We zitten nu met Oma naar jullie reisverslag, de foto's en de video te kijken.
    Erg leuk. en nog veel leuker dat ze zo kan meekijken.
    veel plezier en veel liefs,

Oma, Marjan en Harry

• 08 Februari 2015 - 19:02

Sari:

sooo jaloers jongens! Willen jullie wel n s ophouden met die nu al ;) mooie verhalen

• 10 Februari 2015 - 16:46

Jorike:

Wat klinkt dit super goed en zo bijzonder.
    Goed om eerst even bij te komen van alles.
    Ben benieuwd welke dieren jullie daar gaan spotten en of jullie wat meer dan krabben op de gevoelige plaat krijgen.