Opstartende parel - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu Opstartende parel - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Ina Heijnen - WaarBenJij.nu

Opstartende parel

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

05 Februari 2015 | Sri Lanka, Galle

Hallo lieve lezers! Maandagavond 2 februari zijn we vertrokken naar Sri Lanka. Hierbij een update.

Natte sneeuw, treinverkeer dat plat ligt: een mooi moment om te gaan ;-). Afscheid nemen van t huis en de katten was even moeilijk, maar goed off we go. Bus, trein, vliegtuig 1, 6 uur tijd doden op t koude vliegveld van Abu Dabi, vliegtuig 2, taxi en dan zijn we ruim 20uur verder en aangekomen in Colombo.

Ons hotel Palm Nest is prima en we slapen ondanks de blaffende honden tot half twaalf. Woensdag was Independence day en daarmee was het grootste deel van Colombo vrij en/of gesloten. Na een eerste curry en rijst maaltijd zijn we gaan chillen in t park. Wat op valt is dat alles hier door elkaar loopt: vrouwen volledig bedekt en gesluierd, Sri Lankaanse kledij en Westerse, kortom alles kan. Na t park hebben we een van de vele supermarkten verkend en weer een hapje gegeten. Het grootste deel van de avond hebben we gezocht naar een geschikt hotel in Galle, het meeste is (schrikbarend) duur, dus uiteindelijk iets redelijk betaalbaars geboekt voor een nacht.

Wist je dat:
- je hier voor €1,5 2,5uur in de trein kunt doorbrengen
- koffie in Galle echter duurder is dan in Utrecht
- het land er een stuk verzorgder uitziet dan India
- een regenbui met 30 graden niet zo erg is ;-)

We hoopten op een goede nacht slaap, maar de honden, de warmte en de jet lag dachten daar anders over.... Half acht was iet wat vroeg vanochtend... Na een prima ontbijt van roti (mini pannenkoekje meets cracker met kokos) met jam, banaan, papaya, een vis prutje en een gesmolten Festina aardbeien ijsje als drankje, gingen we weer op pad. Met de tuktuk naar t station waar we voor een schijntje (€1,5) een treinticket kochten naar Galle in het zuiden.

De trein was vol, dus Tim heeft de hele 2,5 uur gestaan en ik kon de helft zitten vanwege een galante Sri Lankaanse jongen. De uitzichten maakten de reis zeker de moeite waard, de kustlijn aan de ene kant en groene palmbomen afgewisseld met dorpjes aan de andere. Nu zitten we in Galle Fort waar de Nederlandse geschiedenis enorm zichtbaar is; kerken, het fort, straatnamen, veel is te herleiden naar de tijd van de Nederlandse overheersing. We zijn er nog niet helemaal overuit hoe de bevolking ten opzichte van Nederlanders staat....

We zijn alle twee toe aan rust en ontspanning, daarom gaan we de komende dagen relaxen in een hutje op het strand :-). Daarna weer een nieuw verhaal!

P.s. We zijn nog aan het oefenen met de selfie-stick.....

• 05 Februari 2015 - 20:01

Gerdie:

Klinkt interessant maar vermoeiend dus ga lekker uitrusten met z'n tweetjes.
    Liefs Gerdie

• 05 Februari 2015 - 22:50

Belinda:

Avontuur! Fijn om over exotische oorden te lezen vanuit ons koude Nederland! Hopelijk kunnen jullie lekker chillen XXX

• 09 Februari 2015 - 08:43

Mark:

Ik maak me zorgen om jullie. Jullie hebben een selfie stick... Veel kanslozer wordt het niet. We zien ze hier ook veel en er bungelen altijd een of meerdere Chinezen aan. Hier is het ook mooi. Groetjes van een ander strand op Gili Trawangan!